Szakmai utánpótlás

A műszaki pályát népszerűsítették

Fotó: Ács Tamás
Kárpát Zsolt
2021.11.10. 18:01

Győrbe érkezett a „Mi a pálya” műszaki pályaválasztó fesztivál. A rendezvény az ipari szereplők és az oktatási intézmények bevonásával látványos, vonzó, interaktív, bemutatók segítségével teszi vonzóvá a pályaválasztás előtt álló diákokban a műszaki és informatikai pályát.

Idén is a legnagyobb magyarországi áramszolgáltató volt az esemény fő támogatója. A Molnár Vid Művelődési Központban már hatodik alkalommal alakították át a küzdőteret. Valamennyi stand valamilyen módon kapcsolódik a műszaki pályákhoz. A pályaválasztó fesztiválra agyőri és környékbeli általános iskolákból érkezetek a diákok.

Huszonkét kiállítóval találkozhattak a gyerekek a standokon. Itt vannak a Győri Szakképzési Centrum iskolái, illetve cégek, vállalatok. Idén újdonságnak számít, hogy a rádiózás kulisszatitkaival is megismerkedhetnek a diákok. A cégek egyébként mindig alkalmazkodnak a régióhoz, és természetesen az aktuális trendekhez.” – mondta el a Győr Plusznak Danyi Vilmos főszervező, ötletgazda.

A legnagyobb Magyarországi áramszolgáltató évek óta nagy gondot fordít a szakmai utánpótlás nevelésre. Egy ilyen rendezvényre mindig a legfrissebb műszaki újdonságokat hozzák el.

„Az EON felismerte azt, hogy az utánpótlás megléte egy hosszú folyamat amiben részt kell vállalni. Ez erőteljes megjelenik cégünknél, hisz ott vagyunk a duális szak képzésben. Ennek a gyakorlati támogatása itt a győri szervezetünknél is jelen van. Ezen a fesztiválon azt mutatjuk meg, hogy mivel foglalkozunk a hétköznapokban. A külső térben ott vannak azok a munkagépek, eszközök amit rendszeresen használunk.” – emelte ki Kátai Tamás E.ON Észak-dunántúli Áramhálózati Zrt. győri üzemének igazgatója.

A Road Show idei arca, Orosz György humorista, aki könnyen szót értett a fiatalokkal.

„Nagyon szívesen vállaltam ezt a rendezvénysorozatot , mert azt látom, hogy az a lényeg , hogy a diákok találjanak rá arra a dologra, amiben ki tudnak teljesedni. Én talán abban tudok segíteni, hogy egyfajta sajátos kommunikációval könnyeben eljutok a fiatalabb generációhoz.”

A korábbi években az ország mintegy 150 településéről, 490 általános iskolából és 180 középiskolából 11.000 diák vett részt a roadshown.

Fotógaléria: Ács Tamás