M1-es bővítés: mutatjuk a korlátozásokat

Győr+ Fotó: Marcali Gábor
2025.03.11. 08:32

Négysávosról hatsávosra bővül az M1-es autópálya. A 78 kilométeres szakaszt érintő gigaberuházással kapcsolatos, előkészítő munkálatokat végzik a sztrádán, amely miatt több helyen sávelhúzásra, forgalomkorlátozásra kell számítani.

A 800 milliárd forint összköltségvetésű beruházás 2025 augusztusában kezdődik, de a tényleges bővítéshez kapcsolódó feladatokat a Budapest és Győr közötti szakaszon belül márciusban több helyen is elkezdték, ami torlódásokhoz vezethet.

Márciusban az alábbi helyeken kell korlátozásokra számítani:

Terelés épült ki Tatabánya és a Tata/Környe csomópontok között. A 67-es és a 60-as km között Budapest felé a leálló és a külső sáv járható. Hegyeshalom irányába a leállósáv és az ellenkező oldal belső sávja használható. A 61-es jelű Tatabánya-Centrum és a 64-es km-nél lévő benzinkutas Remeteségi pihenőhely is mindkét irányban használható, azonban a határ felé vezető oldalon csak akkor tudják igénybe venni, ha a saját oldalukon maradnak és nem mennek át az ellenkező oldal belső sávjába.
A Grébics pihenőhely és a Komárom csomópont között is kiépült egy terelés a 75-ös km-től a 85-ös km-ig. A főváros felé a külső és a leállósávon lehet haladni. Az országhatár felé a leállósávon és az ellenkező oldal belső sávján lehet közlekedni.
A 48-as jelű Szárliget és a 39-es jelű Bicske csomópontok között mind a két irányban, Győr és Budapest felé is szűkített sávokon lehet közlekedni (forrás: Útinform)

A rendkívül összetett munkálatokkal járó beruházás 2029 elejére készülhet el és számos, bekapcsolódó útszakaszon vált szükségessé a fejlesztés, de olyan, teljesen új utat is építenek, mint az M1-est Esztergommal összekötő, 35 kilométeres sztrádaszakasz. A mintegy 500 milliárd forintra becsült beruházás első szakaszának kivitelezése 2026 tavaszán indulhat.

Kapcsolódó témák: #autópálya | #bővítés | #M1-es autópálya |