Fontos: megkezdődhet az M1-es autópálya három sávosra bővítése

Szigeti Sándor
2024.02.03. 07:31

Felülvizsgálta a kormány a gyorsforgalmi utak fejlesztéséről és üzemeltetéséről kötött autópálya koncessziós szerződést, és annak módosítása mellett döntött.

Győrben hosszú évek óta téma, hogy bővíteni kellene az M1-est, hiszen a forgalom régóta túlnőtte már az autópálya mostani kapacitását. Mindennaposak a torlódások, a kilométeres dugók és a balesetek, óriási a kamionforgalom, a Nyugat-Európában dolgozó vendégmunkások tranzitforgalma és a szükségszerű pályafelújítások pedig csak tovább rontanak ezen a helyzeten.

„Az M1-es tulajdonképpen kétszer egy sávos” – ilyenek és ehhez hasonlóak a leggyakoribb hozzászólások a témához közösségi oldalakon, utalva ezzel arra, hogy a teherforgalom gyakorlatilag folyamatosan elfoglalja a két külső sávot a Budapest és a Hegyeshalom felé vezető oldalon, az összes többi közlekedőnek pedig a maradék egy, sokszor rendkívül telített sáv marad.

Most azonban változás kezdődhet, és ha ez első körben Győrt még közvetlenül nem is érinti, mindenképpen biztató fejlemény. A Portfolio ugyanis arról ír, hogy a kormány felülvizsgálta a gyorsforgalmi utak fejlesztéséről és üzemeltetéséről kötött autópálya koncessziós szerződést, és annak módosítása mellett döntött.

Konkrétabban döntés született arról, hogy az M1-es autópálya Budapest és Bicske közötti szakaszának három sávosra bővítését koncessziós kivitelezési körbe adják.

Indoklásképpen leírják: az M1 autópálya Budapest (M0 autóút) és Bicske közötti szakasza közvetlenül kapcsolódik az M0-ás körgyűrűhöz, így a dél (M6, M5) és a kelet (M4, M3) felé irányuló tranzit forgalom is ezen halad keresztül, melyek együttesen már kimerítették az útszakaszok teljesítőképességét.

A közlemény szerint a kivitelezés elhalasztása, elmaradása a Budapest felé tartó és azt elhagyó regionális, országos és nemzetközi forgalom állandó, súlyos akadályoztatását, ezzel együtt a baleseti statisztika jelentős romlását eredményezte volna.

Csak remélni lehet, hogy hamarosan az M1-es többi szakasza, így a győri is sorra kerül, hiszen ugyanezekkel a problémákkal a győri szakaszon is naponta szembesülnek az autósok.

Kapcsolódó témák: #bővítés | #Budapest | #Győr | #M1-es autópálya |