Hirdetés
"Jól esik, hogy otthon is emlegetnek minket az ovisok”

Ne ők legyenek a vesztesek!

Fotó: Sün Balázs Óvoda Gyógypedagógia Hálózat
Szabó Csilla
2020.04.07. 10:56

A győri gyógypedagógiai hálózat munkatársai most a virtuális térben segítik az sajátos nevelési igényű (SNI) és beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő (BTMN) óvodás gyermekek fejlesztését.

Hirdetés

Heti rendben, minden nehézségre figyelve, összeállított feladatlapokat kapnak a szülők, hogy gyermekeik fejlődési hátrányukat ledolgozhassák, és jövőre vagy két-három év múlva iskolaéretten kezdhessék a tanulást a most óvodáskorúak.

A vírusjárványra reagáló intézkedések nyomán a győri Sün Balázs Óvoda Gyógypedagógia Hálózatának 23 munkatársa is áttért az online fejlesztésre. Jelencsics Beáta, a hálózat vezetője elmondta, megfelelve a digitális munkavégzés módszertanának a szülőknek elérhetővé tették a gyermekük fejlesztését szolgáló feladatbankokat a gyógypedagógiai hálózat honlapján keresztül március 23-tól. Felvették a kapcsolatot a hálózatukhoz tartozó sajátos nevelési igényű és beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermekeket nevelő anyukákkal és apukákkal, akiket olyan játékos feladatokkal segítenek, amelyek kivitelezése és előkészítése is megoldható otthon végezve. Az online fejlesztés indulása előtti héten a gyógypedagógusok előkészítették a fejlesztés „menetrendjét”, az óvodák bezárásának napját követően kész fejlesztőcsomaggal keresték meg a családokat, amelyet feltöltöttek a honlapukra. „Mivel ezek a feladatok nem egyénre szabottak, próbáltunk olyan játékos fejlesztéseket összeállítani szakterületenként is bontva, hogy az ügyesebb és gyengébb képességű gyermekek is sikerélményhez jussanak”- mutatta be az online fejlesztésre áttérés kezdeti lépéseit Jelencsics Beáta.

Hirdetés

Minden nap másfajta fejlesztést célzó foglalkozási anyagokat találnak a családok, amelyek hétről hétre az adott naphoz köthetően ugyanannak a területnek a megsegítését szolgálják. Hétfőnként mozgásos feladatokat ajánlanak részletesen leírva, amelyek minden gyermek számára hasznosak. A kedd a logopédiáról szól, a rengeteg játékos feladat mellé további mellékleteket is csatolnak a kollégák, hogy még élvezetesebbé varázsolják a napi munkát a gyerekeknek. Szerdánként mese következik, a korosztály kedvencei közül választanak, a mesék értelmezéséhez kérdéseket tesznek fel, képeket válogatnak. Ezt a napot kézimunka foglalkozással egészítik ki, ahol az otthonokban megtalálható eszközöket, tárgyakat kell használniuk a gyerekeknek. Csütörtökönként komplex fejlesztőcsomagot kínálnak a szülőknek, ügyelve arra, hogy az iskolaérettek és a kiscsoportosok is találjanak benne érdekes feladatokat. A pénteki napra tették fel az összes specializált feladatot, külön az autistáknak, a mozgás-, hallás- és látássérült kisgyermeknek szólót, az egyszerűbb és nehezebb feladatok közül a szülők kiválaszthatják a gyermekük képességeinek megfelelőt.

„A naponta felkerülő új és a korábbi feladatok is letölthetők a családoknak, így többször felhasználhatók, bármikor elővehetők és eljátszhatók a későbbiekben is” – mondta a hálózat vezetője, aki büszkén említette, hogy 174 érintett családot értek el és segítenek a kollégákkal. Várják azokat a szülőket is, akik eddig még nem kapcsolódtak be az online fejlesztésbe és a kollégák telefonon is folyamatosan tartják a kapcsolatot a a családokkal igény szerint egyénre szabott feladatokkal segítve. Néhány napja levelet küldtek minden szülőnek, amelyben kérik, hogy értékeljék az elmúlt két hetet, érkeznek a visszajelzések. „Naponta 9-11 óra között elérhetők a munkatársak, a honlapunkon mindannyiunk elérhetősége fenn van fényképpel. A honlapunkat is gondozó Kardos Raul, az egyik munkatársunk fia, mint önkéntes rendszergazda hozta létre hálózatunk számára a Drive felületet, illetve az előkészített anyagokat is ő tölti fel, így segítve a mi munkánkat. A célunk a gyermekek fejlődésében minél jobb eredményt elérni, hiszen az iskolaérettséghez az utolsó negyedéves fejlesztési ciklus következik. A kicsiknél pedig azért hasznos, mert minél korábban kezdjük, annál biztosabb fejlődést tudunk elérni náluk.

„Jólesik, ha azt olvassuk, hogy a gyerekek emlegetnek minket otthon is, a testvérek is bekapcsolódnak a játékos feladatokba, és hasznosnak érzik a munkát”- összegezte Jelencsics Beáta hozzátéve, nyitottak minden új kezdeményezésre, ami a szülőktől érkezik és folyamatosan bővítik az általuk kínált feladatsorok körét.

Kapcsolódó témák: #koronavírus | #Oktatás |
likeold
a fb oldalunkat