
Hídépítő Napot rendezett pénteken a Széchenyi István Egyetem és a Hídépítők Egyesülete a Bridge-ben. A szabadtéri eseményen a szakembereken kívül sok fiatal is részt vett.
Dr. Szép János, a Széchenyi Egyetem dékánja köszöntőjében visszatekintett arra az időre, amikor az intézmény jogelődjén, a Közlekedési és Távközlés Főiskolán megalakult a hidászképzés. A magas színvonalú oktatásban kitűnő tanárok dolgoztak. Kiemelte a nemzetközileg is elismert szakembert, dr. Klacsmányi Tibort, a tanszék néhai vezetőjét, akiről azóta hidat is neveztek el. A KTMF számos kiváló mérnököt adott a szakmának.

Dr. Kerékgyártó János közlekedési hatósági ügyekért felelős helyettes államtitkár úgy fogalmazott: „A közlekedés működtetése és fejlesztése összekapcsolja a különböző térségeket, mozgatja a gazdaságot és a lakosságnak is biztosítja a mobilitást. A közlekedési szektor különleges területe a hidászat. Az elmúlt tizenöt évben négy tiszai és négy dunai híd épült. A folyamat az új mohácsi Duna híd megépítésével folytatódik, az 500 milliárd forintos beruházás az M6-os és az 51-es utat köti majd össze. Több terv már az előkészítési fázisban van, köztük az új győri Mosoni-Duna híd” – mondta. Azt is hozzátette: A közút és a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése tekintetében is jól állunk, utóbbiból jövőre elérjük a 2000 km-es hálózatot. Egy közel 800 milliárd forintos csomagnak köszönhetően a vasútnál szintén fejlesztés és kapacitásbővítés következik.

Simon Róbert Balázs országgyűlési képviselő beszédében felidézte, hogy közéleti pályafutása kezdetén, 2006-ban a Mosoni-Dunán még csak két híd volt Győrben. Jelentős előrelépést jelentett amikor először a Révfalut Szigettel összekötő Jedlik híd, majd később a Klacsmányi híd is elkészült. Az új Mosoni-Duna híd pedig majd Gyárvárost köti össze Bácsával. Hídépítésben tehát az elmúlt tizenöt év és a következő időszak is jól alakul.

Magyar Jánostól, a Hídépítők Egyesületének főtitkárától megtudtuk, hogy a szervezet 2010-ben alakult meg. Legfontosabb céljuk a hagyományok ápolása, a hidász szakma bemutatása, népszerűsítése főként a fiatal korosztály körében. A hídépítés komplex feladat, sokféle érdeknek kell megfelelni, ezért a kapcsolatok ápolása érdekében különösen fontos az ilyen típusú rendezvények szervezése.

A köszöntők után hídépítő versenyt tartottak. Kolozsi Gyula, az egyik játékmester a Győr Plusz Médiának kifejtette: Idén apró lécdarabkákból kell felépíteni a hidat. A csapatok már előre gyakorolnak, mert a helyszínen rövid idő áll rendelkezésre az építésre. Az indulók között felnőtt szakemberek, tervezők, mérnökök és egyetemisták is vannak.
Ugyancsak izgalmas programot kínált a tésztahíd építő verseny. Erre a a Hild Iskola 9. C. osztályának diákjai is beneveztek egy előre elkészített művel. Felkészítő tanáruk és mentoruk Sebők Tibor volt. Az ötven centis fesztávolságú, 32 dekás híd spagettiből, lasagne és penne tésztából állt össze. Építése egy heti munkát jelentett a négy fiúnak.














Galéria: Korinek Bettina – Széchenyi István Egyetem