Startup közösség

Fiatal és induló vállalkozásokat segítenek

Fotó: Széchenyi-egyetem
Győr+
2019.11.26. 16:56

A győri Széchenyi István Egyetem is részt vesz abban az osztrák–magyar közös, európai uniós projektben, amelynek célja fiatal és induló cégek támogatása. Van olyan vállalkozás, amely a segítségnek köszönhetően már egy termék sorozatgyártását készíti elő.

A Széchenyi-egyetem a határon átnyúló, Smart-UP elnevezésű, 2018 januárja óta zajló és jövő júniusig tartó európai uniós projektben vesz részt. Osztrák intézmények mellett hazai partnere a Kisalföldi Vállalkozásfejlesztési Alapítvány, míg vezető partnere a Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara.

Dr. Teschner Gergely, a Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar Biológiai Rendszerek és Élelmiszeripari Műszaki Tanszék oktatója elmondta, hogy a projekt fiatal és induló cégek közötti aktív üzleti együttműködések létrejöttét segíti elő.

A résztvevőktől innovatív, a piacon is életképes ötletet vártak, őket aztán rájuk szabott kutatás-fejlesztési akciótervekkel, a kutatóhelyi infrastruktúra és know-how intenzívebb hasznosításával támogatják, javítva üzleti eredményeiket, megalapozva sikeres működésüket.

„A startup cégek hosszú távú túlélési esélyei jelentősen javulnak a célzott mentorálással és az innovációmenedzsment-ismeretek bővítésével. A projekt keretében egyéni és csoportos tanácsadási tevékenységre is sor kerül, s az osztrák és a magyar résztvevők közösen vitatják meg a felvetett témaköröket. Emellett az innovációs teljesítmény felmérése zajlik a határrégiókban, azonos módszertannal, ezáltal lehetővé válik az eredmények összehasonlítása – fejtette ki az adjunktus. – A határon átnyúló startup közösség létrehozása és működtetése szintén az induló vállalkozások támogatását szolgálja. Ezenkívül a partnerek hosszú távon használhatják a szelektált ötletek magyar és osztrák cégvezetők általi validálása, a közös tréningek és a pilot teamek kialakítása során alkalmazott módszereket, illetve azok eredményeit.”

Tóth Marcell a digitális marketing legfontosabb tudnivalóiról beszélt a tréningen
Fotó: Széchenyi István Egyetem

A projekt keretében a Széchenyi István Egyetem győri Menedzsment Campusában tartottak angol nyelvű tréninget a kiválasztott osztrák és magyar startupoknak nemrégiben. Utóbbiak között olyanok is voltak, amelyeknek tagjai a győri univerzitás jelenlegi vagy volt hallgatói.

Egy mosonmagyaróvári startup például különleges, csak szerves anyagokat tartalmazó balkonnövénytartót álmodott meg, amelyhez a mentorok segítségével pénzügyi és marketingterv készült, és már a sorozatgyártás előkészítése zajlik. Egy másik, győri csapat olyan szoftveres algoritmust dolgozott ki, amely a szerzői jogvédelmet segíti azzal, hogy képes az interneten – például torrentoldalakon, Facebook-csoportokban, fórumokon – keresni, jogszerűtlenül felhasznált tartalmak után kutatva.

A tréningen Tóth Marcell vállalkozó és marketingspecialista a digitális marketing legfontosabb tudnivalóival kapcsolatban osztotta meg tudását a résztvevőkkel. Kiemelte, hogy online szokásaik alapján az ügyfelekről általánosságban elmondható, hogy kíváncsiak, türelmetlenek és magas elvárásokkal rendelkeznek. Annak köszönhetően, hogy az online marketing pontosan célozható, mérhető és gyorsan tesztelhető, a márkáknak törekedniük kell arra, hogy minél segítőkészebb, gyorsabb és könnyebb felhasználói élményt nyújtsanak ügyfeleik számára. A téma kiemelten fontos minden induló vállalkozás, startup számára, hiszen az online marketing egy kisvállalkozás számára is elérhető, határokon átívelő, általa réspiacok is megcélozhatók, költségkerete pedig szabályozható. A résztvevők a workshop végére megismerték a leglényegesebb trendeket, az elméleti alapok után élő Google Ads és Facebook Ads hirdetési fiókokat tanulmányozhattak, valamint a témához kapcsolódóan információkat kaptak a fontosabb európai uniós forrásokról.

Forrás: Széchenyi István Egyetem / Hancz Gábor

Kapcsolódó témák: #Oktatás | #Széchenyi István Egyetem |