Győr+
2018.05.07. 13:08

Ezt mondták a diákok az érettségiről

A magyarral május 7-én elstartolt az érettségi, sok diák rémálma. Vajon mit mondanak azok a fiatalok, akik ezen a napon néztek szembe a sorsdöntő feladatsorral? Erről egy Deákos, egy Jedlikes és egy Révais végzőst is megkérdeztünk.

Úgy tűnik, a diákok idén teljesen elégedettek az érettségi feladatsorral, legalábbis eddig. – Összességében nem volt nehéz, higgadtan gondolkodva meg lehetett oldani – felelte a Győr+ Média kérdésére a Jedlikes Tamás. Ezt a Deákos Márti is csak megerősíteni tudta, aki egyszerűnek találta a szöveget és a gyakorlati rész témáját is. A lány elmesélte, számára nem okozott nagy fejtörést a modern ünnepek fontosságáról szóló érvelés, de a hivatalos levélírás a városi önkormányzathoz sem haladta meg a képességeit. Márti szerint ez az érettségi még a tavalyinál is könnyebb volt. Ezt a Révais Ákos sem cáfolta meg, aki úgy nyilatkozott, összességében elégedett, mert nem volt túl nehéz, és szerinte egészen jól sikerült megoldania a feladatokat. Úgy látja, elfogadható volt a feladatsor minden része. Azt azonban megjegyezte, hogy sok olyan kérdéssel találkozott a szövegértésnél, amelyek nem konkrétumokra kérdeztek rá, így sok múlik majd a megoldókulcson.

Az magyarérettségit május 7-én, reggel 8 órakor kezdték el írni a diákok, akiknek négy órájuk volt arra, hogy megoldják a feladatsort. A barátságkutatásról szóló szövegértési feladatsor, míg a műelemző feladatok között József Attila és Szabó Lőrinc versei, illetve Balázs Béla meséje szerepelt az idei középszintű magyar írásbeli érettségin az eduline.hu oktatási szakportál információi szerint. Az érvelési feladatban a diákoknak olyan „újabb igényekhez, szokásokhoz, nemzetközi trendekhez” kapcsolódó ünnepekről kellett értekezniük, mint a Valentin-nap vagy a halloween, 120-200 szavas szöveget kellett alkotniuk. Akik nem ezt a feladatot választották, azoknak a hivatalos levél formai követelményeivel kellett tisztában lenniük. A „gyakorlati szöveg alkotása” egészen aktuális kérdésekkel foglalkozott: a diákoknak a helyi önkormányzati képviselőnek kellett levelet írniuk; meg kellett nevezniük olyan leromlott állapotú épületeket és hiányzó intézményeket, amelyet fejleszteni vagy építeni kellene – írta a szakportál.

 

Győr+/ MTI

Fotó: O. Jakócs Péter