NAV Online: nyisson Ügyfélkaput!

Győr+ Illusztráció: Pixabay
2024.05.02. 19:58

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) folyamatosan fejleszti digitális szolgáltatásait az egyszerűbb és kényelmesebb adózásért. A különböző online felületek, elektronikus szolgáltatások biztonságos használatához és személyre szabott működéséhez azonosításra van szükség. Ezt a funkciót a Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) látja el.

Az Ügyfélkapu egy a KAÜ azonosítási szolgáltatásai közül, de választható még ezen kívül az Ügyfélkapu+ (kétfaktoros azonosítás), a telefonos azonosítás, az elektronikus személyi igazolvány, valamint az arcképes azonosítás is az ügyintézéshez.

Az Ügyfélkapu tehát egy olyan azonosító, amelynek segítségével kényelmesen, személyes megjelenés nélkül, a nap 24 órájában intézhetők az adóügyek, például

  • befizethető a gépjárműadó, lekérdezhetők a foglalkoztatási adatok,
  • megtekinthető az adószámla, kérhető kiutalás vagy átvezetés,
  • beadhatók a bevallások, nyilatkozatok, ellenőrizhetők és javíthatók az adózási adatok,
  • kezelhetők a meghatalmazások, igényelhető adókártya, vagy
  • megtekinthető valamennyi adózással kapcsolatos dokumentum is.

Az ügyfélkapus bejelentkezés amellett, hogy biztosítja, más ne férjen hozzá a személyes és adózási adatokhoz, az ügyintézést is megkönnyíti, hiszen az egyedi azonosítással a rendszerek felismerik a felhasználót és előre betöltik ismert adatait.

Nyisson Ön is Ügyfélkaput, intézze adóügyeit bármikor egyszerűen, elektronikusan! A regisztráció lépésről lépésre.

Szöveg: Nemzeti Adó- és Vámhivatal, Győr-Moson-Sopron Vármegyei Adó- és Vámigazgatósága

Kapcsolódó témák: #NAV | #Nemzeti Adó- és Vámhivatal | #ügyfélkapu |