Elhunyt lébényi kollégájukra emlékeztek a közutasok
Néhány héttel ezelőtt egy kamionos az M1-es autópályán a lébényi mérnökség egyik kiváló szakemberét gázolta el. Rá emlékeztek a mai napon.
Néhány héttel ezelőtt egy kamionos az M1-es autópályán a lébényi mérnökség egyik kiváló szakemberét gázolta el. Rá emlékeztek a mai napon.
Ismét a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kamerája rögzítette azt a balesetet, amely október 25-én történt, s amelyben egy kamion teljesen kiégett. A videón látszik ahogy lángol a kamion, sőt az, ahogy kétszer is berobban.
Burkolatfelújítási munkát végez a Magyar Közút Nonprofit Zrt. az M1-es autópálya Hegyeshalom felé vezető oldalán, a Komárom és Bábolna közötti szakaszon. A munkálatok szeptember 4-e, szombattól, várhatóan szeptember 19-ig tartanak majd. Ezalatt a 86-os és 89-es kilométerszelvények közötti érintett szakaszon sávelhúzással továbbra is 2x2 sávon haladhat a forgalom.
Augusztus 22-én, vasárnap az M1-es és az M3-as autópályán is történtek balesetek, amelyek miatt több kilométeres torlódások alakultak ki. A közlekedők közül többen gondolták, hogy a nem kívánatos torlódást elkerülve inkább megfordulnak vagy visszatolatnak, ezzel további balesetveszélyes helyzetet teremtve.
Először csak a 30 km/óra sebességkorlátozó tábla került ki a Széchenyi hídra, majd hétfőtől a Belváros felőli oldalon a négy sávból kettőt lezártak. A közlekedőknek – főleg a forgalmasabb időszakokban – torlódásra kell számítani.
Múlt szombat este az M1-es autópálya komáromi szakaszán, a Hegyeshalom felé vezető oldalon egy román rendszámú személyautó ráfutott egy kisteherautóra. Ami ez után történt, az mind a mai napig érthetetlen és felfoghatatlan felelőség. Szerencsére tragédia nem történt, reméljük mindenki tanul az elképesztő videóból!
Előre tervezett munkák miatt három helyen kell korlátozásra számítani az M1-es autópályán.
Egy 40 tonnás tehergépjármű olyan mértékben károsítja az útburkolatot, mint 300.000 személyautó, nem véletlen tehát, hogy a Magyar Közút Nonprofit Zrt. egyedülálló úthálózatvédelmi rendszert működtet a hazai közutak védelméért. A rendszer motorja pedig az a 300 mérőállomásokon dolgozó közutas, akik azért felelnek, hogy a hazai úthálózaton ne közlekedhessenek engedély és kontroll nélkül forgalomra veszélyes túlsúlyos, túlméretes járművek. A kezelői ellenőrök jelentőségét jól mutatja az is, hogy március elsejétől az útellenőrök mellett ők is közfeladatot ellátó személynek minősülnek, aki bántalmazza őket, akár börtönnel is büntethető.
Fehér-piros-fehér színnel festették fel az Árkádnál lévő körgeometriás csomópontban a záróvonal egy-egy szakaszát. Az akcióval valószínűleg a szabálytalan sávváltásokat szeretnék megelőzni.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. és a Közlekedéstudományi Egyesület A Közlekedési Kultúra Napja rendezvénysorozat keretében pályázatot hirdetett az „Év körforgalma” címmel. A szakmai munkacsoport által kiválasztott 10 legjobb körforgalomra 2021. május 2-ig várják a szavazatokat lájk formájában a szervezők.