Tíz praktikus tanács, ha Egyiptomba készülsz!

Szerző és fotó: Szigeti Sándor
2024.02.16. 18:05

A saját bőrünkön tapasztaltuk meg, így most összegyűjtöttünk 10 olyan praktikus tanácsot, amelyet jobb észben tartani, ha piramisok országába utazik az ember!

1. Legyen nálunk toll! Az első tanács banálisnak tűnik, pedig fontos, hogy legyen nálunk valamilyen íróeszköz a megérkezéskor. A repülőtéri útlevél ellenőrzés előtt ugyanis ki kell tölteni egy bejelentkezési lapot is, így rengeteg idő spórolhatunk meg, ha kapásból van nálunk toll, és nem másoktól kell elkuncsorogni a tömegben a 3 és fél órás repülőút után.

2. Vásároljunk rögtön a repülőtéren SIM-kártyát! Kairóban rögtön a repülőtéren non-stop megvehetjük valamelyik nagy globális szolgáltató helyi adatcsomagját, így kapásból lesz a tájékozódáshoz elengedhetetlen netünk a 20 milliós gigapoliszban. Ezt semmiképpen ne mulasszuk el!

3. Mi magunk is lehetünk látványosság! Főként a szőke, világos bőrű hölgyeket nagyon sokan megbámulják az utcán, és nem csak a férfiak. A gyerekek és családok gyakran kérnek közös fotót. Ha meggyőződtünk róla, hogy semmilyen csalárd szándék a kérés mögött, élvezzük a népszerűséget és mosolyogjunk. De nem árt azért résen lenni, és az értékeinkre folyamatosan figyelni!

4. Tanuljunk meg alkudni! Aki nem tud alkudozni, az Egyiptomban elveszett ember, és nagyon hamar megszabadíthatják az utazásra félretett pénzétől. Az első ajánlatot tekintsük egyszerűen a beszélgetés felvezetőjének, és alkudjunk, ahol csak lehet.

5. Semmi nincs ingyen! Az egyiptomiak alapvetően kedvesek és segítőkészek, de tudomásul kell venni, hogy az országba érkező turistákból élnek. Hiába ajánlja fel bárki a szolgáltatásait ingyen, biztosak lehetünk benne, hogy a végén pénzt fog érte kérni. Akárcsak azért is, ha átkísér bennünket egy forgalmas úton.

6. Az 1 dollár már nem dollár…. Sok magyar visz magával baksisnak (borravalónak) papír egy dollárost. Ezeknek ma már legfeljebb a wc-s bácsik örülnek. Egy tevés, piramisos gyorsfotózásért is 5 eurót vagy 5 dollár baksist kérnek a helyiek. A kéretlen ajánlatokat kedvesen, de mégis határozottan utasítsuk vissza.

7. Mindig legyen nálunk helyi pénz! Az ország hivatalos pénze az egyiptomi font. Sokkal jobban járunk, ha azzal fizetünk az ételért és a taxiért is. Valutában sokkal vastagabban számolnak az egyiptomiak, 30-40%-ot simán bukhatunk. Persze valutára is szükségünk lesz, főleg a nagyobb programokat kizárólag dollárban és euróban számolják el.

8. Jó az Uber, de… Kairóban nagyobb távon közlekedni leggyorsabban és legolcsóbban az Uber fuvarszervező alkalmazással lehet, a taxi drágább. Ha nem kártyával, hanem készpénzzel fizetnénk a díjat, készüljünk fel rá, hogy főleg a délutáni csúcsidőszakban a sofőrök menet közben többször is megpróbálják feljebb tornázni a viteldíjat. Szerencsére mindig van kivételek! Válasszunk maximális, 5-ös értékelésű sofőröket!

9. Próbáljuk ki egy TukTuk-ot! Vannak olyan kis utcák, ahova a taxi sem jár! Ha csak valami közelebbi látványossághoz mennénk, használjuk a városban mindenfelé folyamatosan tülkölő és cikázó háromkerekű TukTuk-kokat. Egyszerűen csak le kell őket inteni az útszéléről. Több sávos utak és autópályák használatához célszerű valami masszívabb jármű mellett letenni a voksot, mert a közlekedés kaotikus. A viteldíjat mindig előre tisztázzuk.

10. Jól nézzük meg, mit veszünk! Bárkiből lehet műkincs-csempész, ha nem figyel. Garantált, hogy visszafelé a repülőtéren ki fogják bontani a csomagunkat, hogyha hozunk magunkkal nagyobb szuvenírt. A biztonsági emberekhez ráadásul egy hivatásos régész is csatlakozik, ő vizsgálja meg, mit vettünk. A repülőtereken egyébként is fokozott és többszörös a biztonsági ellenőrzés, ezért a szokásosnál is több idővel számoljunk a megérkezésre.

+ 1 tanács:

Távolról sem állt szándékukban, hogy bárkit is lebeszéljünk az utazásról, hiszen Egyiptom gyönyörű és varázslatos ország, amelyet látni kell. Ez a néhány, életből és konkrét tapasztalatokból merített ajánlás csupán abban segíthet, hogy valóban felhőtlen legyen az út és az időtöltés a fáraók országában és hogy szép emlékekkel térjünk haza!