Hosszú előkészítés után néhány napja elkezdődött az ország történetének legnagyobb autópálya bővítése, amely 820 milliárd forintból készülhet el teljesen.
Az M1-es sztrádán tervezett munka nem egyszerű sávbővítés, ennél egy sokkal komplexebb, rendszerszintű fejlesztés, amelyek során alul-, és felüljárókat építenek át, meglévő csomópontokat korszerűsítenek, és újakat is kialakítanak, pihenőhelyeket, kamionparkolókat hoznak létre, modernizálnak, növelik a zajvédő falak hosszát és magasságát, valamint korszerű vízelvezető és víztározó rendszereket építenek ki.
Az M1-es 78 kilométer hosszan, az M0-ás és a 94-es kilométernél található Concó pihenő között bővül 2×3 sávra, plusz oldalanként egy-egy teljes értékű forgalmi sávként használható, úgynevezett intelligens leállósáv is épül, amely baleset, munkavégzés vagy nagyobb forgalom idején megnyitható lesz a közlekedők számára, így akár 2×4 sávon is haladhat a forgalom Budapest és Győr között. A Concó pihenő és Hegyeshalom közötti rész a bővítés egy későbbi ütemében készül majd el.
A Győr+ Rádióban Szimicsku László, a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója beszélt az építkezés részleteiről, a bővítés ideje alatt várható hosszabb ideig tartó terelésekről, korlátozásokról, valamint a különböző ütemek határidőiről.