Hirdetés
Szociális háló

Tudásbővítés és érzékenyítés

Fotó: O. Jakócs Péter
Kárpát Zsolt
2021.05.21. 13:34

Becslések szerint Magyarországon negyed millióan élnek demenciával és 90 százalékukról a családtagoknak kell gondoskodniuk. - hangzott el a Győri Városházán azon a projektzáró rendezvényen, ahol összefoglalták a 2018 –ban indult program eredményeit.

Hirdetés

A projekt egyik legfontosabb feladata az volt, hogy rendezvényekkel, kiadványokkal és mentorokkal segítsenek a hozzátartozóknak a demens szép korúak ellátásában. „12 alkalommal az ország hat településén bonyolítottuk le a demencia információs órákat (DIÓ), ami eredményesnek bizonyult. Egy megelőző kutatással, felméréssel és hiteles szakemberekkel dolgoztuk ki ennek a programnak a tematikáját. Újdonságnak számított az is, hogy nem csak frontális előadásokat rendeztünk, hanem személyes mentorok is közreműködtek. Ez utóbbi tette lehetővé azt, hogy a Covid járvány idején is élő maradhasson a kapcsolat.” – emelte ki Dr. Radnainé Dr. Egervári Ágnes szakmai vezető.

Emellett a programban nagy hangsúly fektettek arra, hogy a különböző társadalmi csoportok tudása és ismerete bővüljön a demenciával kapcsolatban. A Magyar Katolikus Püspöki Konferencia azonnal a program sorozat mellé állt, hogy lelki és fizikai segítséget nyújtson az érintett családoknak.

Hirdetés

„Sajnos az egész társadalom szenved még egyfajta hiányos ismerettel ezen betegségekkel szemben, nincsenek még olyan otthonok, módszerek, amelyek általánosan ismertek lennének. Ezért nekünk most a demens embereket támogatnunk kell, hogy állapotuknak megfelelően helyük legyen a társadalomban. Merjenek kimozdulni, úgy hogy közben biztonságban érezzék magukat, ami természetesen a családtagoknak is fontos. Azt látom, hogy mindehhez nagyon nagy összefogás szükséges.” – mondta Dr. Veres András a Magyar Katolikus Püspöki Kar elnöke.

Az Egyesített Egészségügyi és Szociális Intézmény már korábbi hasonló programokban is részt vett, és most is aktív tagként járult hozzá a gyakorlati megvalósításhoz. Az elmúlt években jó néhány kreatív ötlet és megoldás Győrben született.

„Az EESZI konzorcium partnerként lépett be a projektbe. Ránk jutott a társadalmi érzékenyítés gyakorlati megvalósítása. A témához kapcsolódó filmeket, foglalkoztató füzeteket, és szóróanyagokat készítettünk. Emellett a mi dolgunk volt, hogy ezeket a kiadványokat publikáljuk és elérhetővé tegyük.” – foglalta össze a projekt feladatait Kányai Róbert az EESZI igazgatója.

Bár a három éves 300 millió forint költségvetésű program hivatalosan befejeződött, a tudásbővítést és a társadalmi érzékenyítést folytatni kell, emelték ki a projekt résztvevői.

Galéria: O. Jakócs Péter

Kapcsolódó témák: #EESZI | #Győr+ TV |
likeold
a fb oldalunkat