Teszt: Volkswagen Amarok Aventure 4Motion V6 TDI

Szerző és fotó: Nagy Viktor
2023.12.01. 11:15
Hirdetés

A Volkswagen Amarok a pickupok csúcsát jelenti Európában. Az egyik legnagyobb, legszebb és legsokoldalúbb platós. Hathengeres duruzsolást, összkerékhajtást és személyautós szolgáltatásokat kínál minden felhasználásra.

A haszonjárművek között a pick-up egy külön „állatfaj”. Az egy dolog, hogy a tengerentúlon annyira népszerű, hogy a legtöbb családban legalább egy feladatot ellát. Ugyanakkor Európában is népszerű, mivel kemény munkára, vontatásra és családi utazásra is alkalmas. De eddig meg kellett alkudni, ha a zajkomfortot, a kezelőszerveket és a vezetéstámogató, kényelmi extrákat néztük. Ennek vége. Az Amarok száz százalékban teljesíti a mai prémium autók elvárásait!

Nagy formátumú

Az Amarok 5.350 mm hosszával tekintélyes méretű, amihez közel 3,3 méteres tengelytávolság jár. Ezzel elérték, hogy elöl 30, hátul 23 fokos a terepszög, tehát komoly a terepjáró képessége a kocsinak – a 22 cm-es hasmagasság mellett. Ennek ellenére – vagy pont ezért – a pickup arányai nagyon jók, magasra húzott, lapos motorháztetejét az ötszemélyes utastér, majd a másfél raklapnyi plató követi. Az Amarok orra hozza a VW SUV-ok formáját, és alapáron is LED-es, a tesztautón IQ-light mátrix-LED fényszórók ékesítik a gépet – és adják a nappali fényárt éjszaka. A kipróbált darab, az Aventura csúcsfelszereltséggel és fehér fényezéssel sok tekintetet vonz az utakon, amihez az opciós 21 colos alufelnik és a fényezett „Sportsbar” bukókeret nagyban hozzájárulnak. A vontatható tömeg 3,5 tonna, és a terhelhetőség 1,19 tonna!

Mindentudó

A hajtáson nem spóroltak. Az alap 2.0 TDI 170 és 205 lóerős (405 Nm, 500 Nm nyomaték), a 3.0 V6 TDI pedig 241 lóerős (600 Nm nyomaték). Az alapverziót kivéve, ami 6 sebességes kézi váltót kap, minden más változat 10 sebességes automatával érkezik. Az összkerékhajtás alapáras. Alapvetően a hátsó tengely a hajtott, kapcsolható a terepen, hóban használható 4H mód, és úttalan utak legyőzésére képes 4L (felező) állás. Az újdonságot az opciós 4A állás adja, ami automatikus, aszfalton is használható állandó összkerékhajtást jelent. És ez még hátsó differenciálzárral is fokozható. A gyakorlatban tovább segíti e temérdek beállítás használatát a vezetésimód-választó, ami használat/burkolat/időjárás viszonyra állítja be az ideális megoldást. Például van vontatásra, csúszós útra vagy sárra optimalizált beállítás.

Kényelem, biztonság és luxus

Ha bekötött szemmel ülnénk be az Amarokba és csak a kormánykerék mögött tárulna elénk az LCD műszeregység, a 12 colos állított „tablet” a középkonzolon, és a hangulatfények derítésében sejlene fel a Harman/Kardon hifirendszer logója, egy percig nem gondolnánk azt, hogy nem egy emelt Passatban ülünk. A biztonsági felszerelés is bőséges, egyes felszereltségeknél a sávtartó, távolságtartó tempomat, ütközésmegelőző és parkolássegítő rendszerek egyaránt elérhetőek. A 360 fokos kamera, emelkedésszögi kijelzés, kormány- és ülésfűtés emelik a hétköznapok fényét, miközben ténylegesen 5 fős utastérben, csendben suhanhatunk a harmadik évezred csúcsplatósával. Az Amarok 18,6 millió forinttól indul és egészen bruttó 25,5 millióig terjed (Aventura és PanAmerica) – és minden verzió bőségesen extrázható. Egyes készleten lévő autók esetén a Smart Care Start karbantartás csomag 4 év vagy 120.000 km futásteljesítményig kiemelkedően akciós, nettó 100.000 Ft-os áron érhető el az ügyfelek számára 2023. december 15-ig, vagy a raktárkészlet erejéig!

(x)

Kapcsolódó témák: #autók | #Gázfröccs | #Győr |