
A nagy vígjátékszerző, Georges Feydeau, az abszurd dráma előfutára, kíméletlen őszinteséggel ábrázolja, miként teszi magát nevetségessé az ember. Patikamérlegen számítja ki a helyzeteket, nyitja és zárja az ajtókat, nagyítja fel azokat a pillanatokat, amelyek abszurddá teszik az életet. A hülyéje című vígjátékban egy kis jóleső borzongásért sok mindenre képes az ember, például félremagyaráz, megcsal, konspirál, fura helyzetekbe keveri magát. Bármi, csak pörögjön az élet. Márpedig a Győri Nemzeti Színházban pörögni fog, a Nagyszínházban január 18-tól láthatjuk a darabot.
Vatelin, aki rajongva szereti feleségét, Lucienne-t, döbbenten tapasztalja, hogy a nőt egyik barátja, Pontagnac pár napja szerelmesen követi. Kisvártatva kiderül, hogy nem ő az egyetlen udvarló. Rédillon is szívesen közeledne Vatelin feleségéhez.

A szerelem szőtte kuszaság, egy francia bohózat, gyönyörű enteriőrben bontakozik ki városunkban, Pataki András rendezésében.

„Bakos-Kiss Gábor igazgató úr felkérésre készül az előadás, vagyis ilyenkor mindig az a kérdés mit akar egy színház a darabtól, ez pedig viszonylag egyszerű: olyan felhőtlen kikapcsolódást szeretne nyújtani, ami populáris ajánlatával széles rétegek megszólítására képes. Olyan az alapanyag egyébként mint egy svédasztal, lehet róla venni, de messze sem olyan kiforrott dráma, mint ugyan ettől a szerzőtől a Bolha a fülbe című darab” – nyilatkozta a rendező, hozzátéve, hogy mai ritmusúvá kellett formálniuk a produkciót. A jó száz évvel ezelőtti gondolkodás ugyanis tömörítésre szorult.

Az igazságát és a mélységét is keresi a mű Sík Frida karakterének, aki a feleség, Lucienne bőrébe bújt bele.

„Nagyon nagy találkozás ez számomra, sok tekintetben tudok azonosulni a női alakkal, és azt gondolom nem csak én, hanem majd nagyon sok hölgy néző is hasonlóan fog érezni. Egy fiatal nő, akinek a házassága kissé elfáradt a hétköznapok sűrűjében, elveszett a varázs. Elveszett az, ami a nőnek a legnagyobb éltetője és mozgatórugója, ez pedig a figyelem. Ezek azok a dolgok, amelyek elindítják a szálakat” – mesélt a mű hátteréről a színésznő.

Sík Frida hozzátette Lucienne-nek jól esik, hogy udvarolnak neki, de mivel egy energiadús és értékrendjében gazdag hölgy, így inkább csak játszadozik, a félrelépés teljesen tabu.

A történet elszenvedője a férj, Crépin Vatelin, akit Bródy Norbert alakít. „Tulajdonképpen mindenből ki vagyok hagyva. Valószínűleg éppen ezért vagyok én a másik nagy hülye, mert nem vettem észre, hogy mi folyik a hátam mögött. A szívem legnagyobb szeretetével élem ezt a házasságot, boldog vagyok, mindig mindenkinek jót akarok tenni. De egy régi botlásom előbukkan a múltból, azt próbálom minél hamarabb semmissé tenni” – kezdett bele a sztorizásba a színész.

Bródy Norbert elárulta három főszerepet játszott már Feydeau-darabokban, ez a mostani a negyedik. Úgy véli a klasszikus bohózatban fontos, hogy a tempó mindig jelen legyen.

És bizony a szombaton bemutatandó produkció tempósra sikeredett, kiváló művészeket felvonultatva, akik garanciát jelentenek a felhőtlen szórakozásra.























































Galéria: O. Jakócs Péter