Megszólalt az Audi: mi lesz a győri gyár jövője?

Győr+ Fotó: Marcali Gábor
2023.11.16. 09:08

Az Indexnek adott interjút Gerd Walker az Audi AG termelésért és logisztikáért felelős igazgatótanácsi tagja. A vállalat szakembere úgy fogalmazott a lapnak, hogy az akkumulátorok végszerelését oda telepítik, ahol az elektromos meghajtású járművek is készülnek.

„A járműipar teljes körű átalakulási folyamatban van, az Audi Hungaria pedig a globális termelési hálózatunkat tekintve is éllovasa a változások korának” – mondta az Indexnek Gerd Walker, az Audi AG termelésért és logisztikáért felelős igazgatótanácsi tagja. Kifejtette, hogy a belső égésű motorok szerepét fokozatosan átvevő elektromos hajtásláncok már nem pusztán a jövő hírnökei, sokkal inkább a jelenkor valóságát testesítik meg, amit hűen tükröz a győri gyárban 2018 óta előállított több mint 400 ezer elektromos erőforrás is.

A következő nemzedék szerepét betöltő PPE-motorgeneráció sorozatgyártásának elindításával nem túlzás azt állítani, hogy a technológia új fejezetét nyitjuk, ráadásul a gyártási volumenben is hatalmasat lépünk előre” – válaszolt az Index kérdéseire a termelésért felelős igazgató, aki az Audi Hungaria felügyelőbizottságának elnöke is egyben.

„Ez a világ legnagyobb motorgyára, és akkor is az marad, amikor az autógyártás már egyet jelent az elektromobilitással” – húzta alá az Indexnek Gerd Walker.

Kitért arra, hogy a belső égésű motornak jóval nagyobb az élőmunka-igénye, egy villanyautóba viszont akár három erőforrást is beépítenek, ez a két tényező pedig kiegyenlíti egymást. Mindennek a PPE-motorok esetében először az Audi Q6, valamint a teljesen elektromos Porsche Macan modellek lesznek a haszonélvezői, majd a következő nagy dobást szélesebb körben, a Volkswagen-konszern szintjén a moduláris hajtáskoncepcióra épülő modellek, mint például a Volkswagen ID2 számára készülő hajtások lesznek. Az anyacég igazgatótanácsi tagja szerint az Audi Hungaria a lehető legjobban felkészült a jövőre.

Az Index azon felvetésére, hogy ha az Audi AG a győri telephely első 30 évében 12 milliárd eurót fektetett be, a következő 12 milliárdos beruházás vajon mennyi időn belül realizálódhat az Audi Hungaria háza táján, tekintettel arra, hogy a zöld átállás nagy beruházási intenzitású, Gerd Walker úgy fogalmazott: „A számláló tovább pörög, az invesztíciók folytatódnak a motorgyártás és a járműgyártás területén egyaránt, kiemelt fókusszal az elektromobilitáson.” Egyúttal az Audi vonatkozásában cáfolta, hogy súrlódások lennének a magyar gazdaságpolitikai döntéshozók és a német vállalat között. “Harminc éve itt vagyunk, nem véletlenül. Az együttműködés a kezdetektől fogva kitűnő, kölcsönös bizalmon alapul a viszonyunk. Nagyon elégedettek vagyunk azzal, ahogyan fogadtak, és ahogy ma is kezelnek minket, ennek eredményeként Magyarország együtt fejlődik az Audivalfogalmazott az interjúban.

Gerd Walkert az Index az akkumulátorokról is kérdezte. „A máshol készülő akkumulátorok végszerelését legtöbbször oda vagy annak közelébe telepítjük, ahol a járművek is készülnek. A logisztikai költségek optimalizálása és a fenntarthatósági szempontok miatt ez a logikus lépés, legfeljebb az akkumulátorcellákat szállítjuk az egyes telephelyekre” – tette egyértelművé álláspontját az Audi AG felső vezetője. Oliver Blume, a Volkswagen-konszern vezérigazgatója november 1-jén Prágában egyébként úgy fogalmazott: 

Tekintettel a csak akkumulátorral üzemelő elektromos autók piacának lassú felfutására, a Volkswagen egyelőre nem tervezi újabb akkumulátorgyártó telephely megnyitását – idézte fel az Index.

A magyarországi érdekeltség jövőjével kapcsolatban a következőket mondta Gerd Walker: Az Audi Hungaria a járműgyártás területén is nagyon fontos szerepet tölt be a konszernben. Győrben készülnek az Audi Q3 modellek, és a Cupra Terramar jövőbeni gyártásával ez lesz az első Audi-gyártótelephely, ahol más konszernmárka modellje is készül. A motorgyártással együtt az Audi Hungaria egy nagyon jól felkészült telephely. A távolabbi jövőre vonatkozóan elmondhatom, hogy az évtized végétől minden Audi-telephelyen legalább egy elektromos autót gyártunk majd.” 

„Vonzó munkáltatók vagyunk, ezt a különböző felmérések is rendszeresen visszaigazolják. Mindent megteszünk annak érdekében, hogy olyan környezetet teremtsünk, amelyben a munkatársaink jól érzik magukat, de tudnak fejlődni is, továbbképezni magukat. Ez utóbbi különösen fontos annak fényében, hogy a dolgozók egy része előtt új területeket jelöl ki az átalakulás” – bocsátotta előre az Indexnek az igazgatótanácsi tag, aki szerint lehet és kell is támaszkodni az ipari-egyetemi kapcsolatokra, az Audi Hungaria kiemelt partnere e téren a győri Széchenyi István Egyetem.

Forrás: Index