
A parkolási helyzetről rendeztek lakossági fórumot a Pálffy iskolában. A téma a sárga zónába tartozó fizetős parkolóhelyek bővítése volt.
Pintér Bence polgármester a Győr+ Médiának elmondta: „Megígértük, hogy felülvizsgáljuk a fizetős parkolóhelyek bővítését a városban. Ennek első lépéseként szeretném megtudni, hogy a helyi lakosok problémáit megoldotta-e az a változtatás, amit a Közgyűlés hozott 2022-ben, s ami 2023-ban lépett életbe, azóta pedig sokat módosult. A visszajelzések vegyesek. Az emberek egyik része nem szeretne fizetni a parkolásért, míg a fizetési zónák határain élők azt szeretnék, ha tovább tartana a zóna. A célunk kompromisszumos megoldást találni.”

A polgármester meghívta a képviselőket is, akik közül többen eljöttek az eseményre. Boncsarovszky Péter frakcióvezető-helyettes úgy fogalmazott: „A mi álláspontunk szerint a lakosság véleménye a legfontosabb, ezért aktív kapcsolat van a választók és a képviselők között, körzetemet, Adyvárost és Jancsifalut is az itt élőkkel együtt fejlesztjük. Úgy gondoljuk, hogy minden egyes döntést jól meg kell fontolni, mert a következmények sok ember életét befolyásolják.”

Részt vett a megbeszélésen és válaszolt a felmerülő kérdésekre dr. Tóth Péter kabinetfőnök, valamint Tanai Dávid, a GYŐR-SZOL Zrt. parkolási üzletágának vezetője.
Elhangzott, hogy az elmúlt években 1100 új parkolóhely létesült, ugyanakkor az újonnan használatba helyezett gépkocsik száma mintegy ötezerrel nő évente. Nehezíti a helyzetet, hogy a közeli településeken élők autóval járnak munkába, s a városban parkolnak.



Logikusnak tűnik tehát: azért kell fizetnünk, hogy legyen parkoló. A fizetős és ingyenes zóna határán élők azonban gyakran megoldhatatlan helyzetekkel szembesülnek. Egy kisgyermekes anyuka elpanaszolta, hogy a Földes Gábor utcában jóesetben 20-30 percig kell parkolóhelyet keresni. Az egyik felszólaló a rendvédelmi dolgozóknak kért kedvezményes parkolóbérletet.



Problémát jeleztek a Mester utcai zónahatár közelében lakók, mert a házak közötti belső részen nagyon megnőtt a forgalom. A Liezen-Mayer utcában élők mindennapjait pedig az keseríti meg, hogy egy megállni tilos táblával felére csökkentették a parkolóhelyek számát.