Keresik a város új arculatát

J. Kovács Andrea Fotó: MekliZ Fotó
2025.06.04. 18:37

A város új arculatának megtervezésére ír ki pályázatot az önkormányzat. A részletekről szerdán a Széchenyi Egyetem Design Campusával közös sajtótájékoztatón számoltak be.

Kósa Roland alpolgármester elmondta: „Sok hónapnyi munka előzte meg a kihirdetést, de a pályázat eredményeképpen jövőre teljesen új arculatot kap városunk. Új köntösben mutathatjuk be mindazt, amit Győr jelent a győrieknek, és jelenthet az ideérkezőknek. 2024-ben korszakváltás történt, melyben az együttműködés, a konszenzuskeresés, a több lábon állás és a szakmai szervezetek bevonása a meghatározó. A cél olyan komplex arculat megalkotása, mely hosszú távon képviseli a város megjelenését, értékeit bel- és külföldön egyaránt. Ezt a logót, színvilágot, arculatot szeretnénk a szakma segítségével a többségi frakcióval együttműködve megtalálni a pályázaton keresztül.

A pályázatra június 20. és szeptember 15. között várják a város, az ország kreatív szakembereit, valamint a nemzetközi ügynökségeket is. A pályaművek először egy szakmai zsűri elé kerülnek, majd a városvezetés és egy szakember fogja elbírálni a munkákat. A pályázat mindenki felé nyitott, az első három helyezettet díjazzák. A legjobb munkákat októberben kiállításon mutatják be.

Kassai Ferenc grafikusművész, a Design Campus tanszékvezetője megköszönte, hogy részesei lehetnek a folyamatnak. Úgy fogalmazott: „A design képzés akkor érkezik meg igazán egy városba, ha a tud kapcsolódni az őt befogadó hely tevékenységéhez, kultúrájához, megjelenéséhez, s ha az maradandó, látható és jövőbemutató. Bízom abban, hogy a város olyan izgalmas, kreatív arculatot kap, mely a későbbiekben akár tananyag is lehet.” Azt is hozzátette: a hallgatók izgatottan várják a pályázatot, szeretnék megmutatni az egyetemen szerzett tudásukat.

Boncsarovszky Péter, a Fidesz-KDNP frakcióvezető-helyettese kiemelte: az előkészítő munkában a képviselők, a szakma jeles képviselői, valamint a városmarketinget végző Győr Projekt Kft. vett részt. Reméli, hogy a megszülető pályaművek nem csak város terein, hanem a közösségi média felületein, valamint a hozzájuk tartozó intézmények, cégek brandjében is megjelennek majd. „Hosszútávra tervezünk, szeretnénk, ha az új arculat akár 15-20 évre is meghatározó lehetne” – hangsúlyozta Boncsarovszky.

Kapcsolódó témák: #arculattervezés | #híradó | #városmarketing |