Dr. Dézsi: Nem csodafegyver van a kezünkben, hanem a megoldások kombinációja!

P. Csapucha Adrienn Fotó: Marcali Gábor
2024.04.18. 08:33

Az elmúlt héten ismertette választási programját dr. Dézsi Csaba András, aki 24 pontban foglalta össze a következő évekre vonatkozó terveit. A program egyik sarokpontja a közlekedés és az ehhez a területhez kapcsolódó beruházások, felújítások sora – ezek egy részét vázolta csütörtök reggel a Juice-ban a város első embere.

Útfelújítás útfelújítást követett az elmúlt időszakban Győrben, ahogy a polgármester is elmondta, 750 kilométer borzasztó állapotú úthálózatot örökölt, de ebből már 40 kilométert sikerült felújítani, igaz, ez technikailag nagyobb számot jelent, hiszen nemegyszer több-, akár négysávos út volt érintett. „Megkaptuk a kerékpárosbarát város díját, de itt is akad tennivalónk, most épp a Magyar utcában fogjuk elkezdeni a munkálatokat, a Tihanyi Árpád út és a Március 15. utca közötti szakaszon” – ismertette a városvezető.

A Győr+ Rádióban elmondta azt is a polgármester, hogy mikor az energiaválság idején egyeztetett Lázár Jánossal, abban maradtak, hogy a tervezés létfontosságú, így 50 a közlekedéssel, és az ehhez a területhez kapcsolódó egyéb felújítási tervek született. „Van amikor az ember belebotlik a problémába, Adyvárosból is több jelzést kaptam például ma reggel is. Egy komoly szemléletváltást jelentett az elmúlt években a Nyitott Városháza Program bevezetése, vagyis az, hogy kommunikálok a győriekkel. Fontos, hogy magunkénak érezzük a várost, hogy érezzük a közösség erejét és azt, hogy közösen oldjuk meg a problémákat” – hangsúlyozta a polgármester a csütörtöki beszélgetésen. A városvezető úgy véli egy új mentalitást kell bevezetni, egyfajta pilot projektként be kell vonni a különböző szervezeteket, így a többi között a nemzeti közútkezelőt, hogy ezáltal a város is bekapcsolódjon olyan feladatokba, mely egyébként az állami társaságokhoz tartozna. Példaként a sokorópátkai út rehabilitációját említette.

„A 82-es út kapcsán volt korábban egy terv, de az elődöm addig húzta, míg sajnos az is abbamaradt. De elkészült a bevezetőszakasz, ami tehermentesíti a Szent Imre utat is. Ez egy jelentős beruházás, a következő években megvalósulhat, minden készen áll, hogy elinduljon” – ismertette az egyik jövőbeli elképzelést is dr. Dézsi.

Külön kiemelte, hogy forgalmas útszakaszokon világítást kaptak a zebrák, illetve olyan helyeken is kialakítottak gyalogátkelőket ahol korábban nem volt, de nagy igény mutatkozott rá. „Az elmúlt 4 évben nagyon sok olyan folyamatot indítottunk el, mely hosszabb időt vesz igénybe, de szépen haladunk, lépésről-lépésre. Most azonban szintet lépünk” – emelte ki a város első embere.

Körforgalmak kapcsán dr. Dézsi Csaba András elmondta, hogy az útkezelő szervezet vezetője talált egy csúszásgátló anyagot, ezekkel látják majd el az ilyen típusú körforgalmakat, hogy megakadályozzák a drifteléseket, a szabálytalanságokat.

A vasútállomás közelében, a börtönnél található „S” kanyar megszüntetéséről is beszélt a Juice-ban a polgármester. „Sikerült a MÁV-val megegyezni, nagyon jó kapcsolatot alakítottunk ki, megyünk tárgyalni a jövő héten is, hogy az akadálymentesítés ügyében végre legyen előrelépés. És el kell kezdeni a vasútállomás felújításának tervezését is, mellette az egész közlekedést át kell gondolni a területen, hiszen a közelben egy mélygarázs építése is tervben van. De egyébként a repülőhidat is újra szeretnénk felépíteni” – emelte ki a várható projekteket a Juice vendége.

„Csaknem 1000 parkolóhelyet hoztunk létre, három nagy parkolóházat alakítottunk ki. Próbáljuk megduplázni Marcalvárosban is a parkolók számát, nemcsak beszélünk a bővítésről, hanem meg is valósítjuk, és ebben továbbra is várjuk a lakók észrevételeit” – válaszolt a műsorvezetők parkolóhálózatot érintő kérdésére dr. Dézsi Csaba András. A polgármester a témát továbbfűzve kitért arra is, hogy lényeges eredmény a többi között az, hogy bevezették a Szívügyünk Győr bérletet, a győri lakcímkártyákkal rendelkezők továbbra is jelentős kedvezményeket kapnak ha a parkolóbérletek kiváltásáról van szó. Fontos, hogy egyes városrészekben, mint például Nádorváros, korábban a lakók maguk kérték a fizetős parkolózónák kialakítását, hiszen a Győrbe érkezők közül sokan elfoglalták a helyeket. „Jövőbeli terveink között szerepel az úgynevezett P+R parkolók létesítése, így a város külterületein letehetik autóikat például az ingázók, és tömegközlekedési eszközzel bejuthatnak a városba” – hangsúlyozta a polgármester.

Zárásként pedig elmondta, hogy a választási programja önmagában 24 pontot ölel fel, de minden egyes terület mögött legalább 15 alpont áll. „Át kell látni a struktúrát, és olyan szakembereket kell bevonni, akik értenek hozzá. Nem csodafegyver van a kezünkben, hanem megoldások kombinációja!” – búcsúzott a hallgatóktól dr. Dézsi Csaba András.

A beszélgetés visszahallgatható itt: