Tulajdonosi viszonyai 30 éve rendezetlenek a magyar állam, a győri önkormányzat és több magánszemély között; sem a győri Útkezelő, sem a Magyar Közút kezelésében nem áll: ez az M19-es felhajtó – írja Pintér Bence győri polgármester Facebook-posztjában.
„Még a rendezési tervben és az ingatlan-nyilvántartásban sem útként szerepel; bár ha ránézünk, vagy közlekedünk rajta, érezzük, hogy a jogi anomália ebben az esetben nem is áll túl messze a valóságtól. Dr. Balog-Farkas Renáta helyi képviselőasszonnyal dolgozunk az ügyön: azon vagyunk, hogy megfelelő jogi környezetet és anyagi fedezetet biztosíthassunk arra, hogy legalább a katasztrofális állapotban lévő déli fel- és lehajtó aszfaltjának cseréje minél előbb megtörténhessen. Ahogy a teljes útburkolati csere megvalósulásához szükséges egyeztetéseket is elindítottuk” – írja a polgármester bejegyzésében.
Dr. Balog-Farkas Renáta képviselő pedig így fogalmaz posztjában: a felhajtó jelen állapotára a kátyúzás már semmilyen megoldást nem nyújt, sajnos még átmenetit sem, a felső aszfaltréteg teljes cseréje szükséges annak elöregedése miatt. Erre kértem ajánlatot is, hogy az aszfalt cserének költségeivel tisztába kerüljek. Amennyiben a felhajtó alapja megfelelő állapotban van, akkor kb 60 millió forint (a bedolgozott anyagmennyiségtől függően) csak a déli oldali felhajtó kopórétegének cseréje. Vizsgálat alatt van az is, hogy a közforgalomnak történő hivatalos átadása megtörtént-e az útszakasznak, amennyiben nem, úgy az ezzel kapcsolatos szükséges lépéseket is meg kell tenni.”