A panaszirodában jártunk

Földvári Gabriella Marcali Gábor
2023.02.12. 09:01

Már a Szent István út 27-es számú iroda külső grafikája is figyelemfelkeltő, a helyiségbe belépve pedig barátságos légkör fogadja a betérőt. Az ügyintézők mosolygósak, kedvesek, bizalommal mondhatjuk el nekik, miért is kerestük fel őket. A polgármesteri hivatal önálló osztályaként működő lakossági iroda közel egy éve fogadja az ügyfeleket, a tapasztalatokról Vargáné Némethy Márta osztályvezetőt kérdeztük.

Egy teljesen új, lakossági kapcsolattartó osztályt kellett létrehozniuk. Hogyan vált be az egy év alatt a szolgáltató iroda?

Minden szempontból hiányt pótol az iroda. Nagyon szívesen keresnek meg bennünket az emberek, a közel egy év alatt 1545 ügyben tudtunk segíteni. Emellett számos tanácsot adtunk telefonon, e-mailben vagy személyesen.

Miben tudnak segíteni?

A panaszok többnyire szezonálisak, tavasszal a fametszésekkel, nyáron a fűnyírással, ősszel a temető rendbetételével kapcsolatban tesznek bejelentéseket. Egész évben érkeznek megkeresések a fakivágásokkal, a játszóterekkel kapcsolatban. Az utóbbi hetek esőzése miatt pedig a csapadékvíz-elvezető csatornák eltömődése, a kátyúkban felhalmozódott víz miatt kaptunk bejelentéseket. A legtöbb észrevétel, kérés a Győri Útkezelő Szervezethez és a Győr-Szol Zrt. feladataihoz kapcsolódik. Amiben tudnak, gyorsan intézkednek a cégek, de azt tudni kell, hogy mindkét szervezetnek megvannak az éves ütemezett feladatai, és a költségvetése is. Jó kapcsolatot ápolunk a Városrendészettel is, így ha olyan jelzést kapunk, hogy egy parkolóban vagy közterületen régóta áll egy elhagyottnak tűnő autó, akkor nekik szólunk. Az önkormányzati képviselőkkel egymást segítve tevékenykedünk. Elmondhatom, hogy nagyon szerteágazóak a megkeresések, ezekből mi is mindennap tanulunk valamit. Az a célunk, hogy mi legyünk a legtájékozottabbak!

Milyen feladatot látnak még el az önkormányzat megbízásából?

Két hónapon át részt vettünk a népszámlálásban, a pótösszeírás hétvégéjén egyedüliként mi voltunk nyitva, nagyon sokan jöttek hozzánk. Megoldottuk a barnakőszén-támogatás igényfelmérését is. Aztán bekapcsolódtunk a LED-regisztrációba, mi regisztrálunk azoknak, akiknek nincs e-mail-címük, vagy akik a kitöltés folyamatában elakadtak. Eddig mintegy 380 győri háztartásnak segítettünk, hogy ingyen LED-izzókhoz jussanak.

Mi az, amiben biztosan nem tudnak segíteni?

A MÁV-val, a Volánnal, a kórházzal, az E.ON-nal, vagy az MVM-el kapcsolatos panaszokra, kérdésekre nem tudunk válaszolni, az nem a mi illetékességi területünk. Ezt sokan nehezen fogadják el. A rezsiemeléskor például többen jöttek be hozzánk panaszkodni, hogy nem tudnak időpontot foglalni a szolgáltatókhoz. Ebben mi nem tudunk segíteni.

Milyen érdekesebb megkeresések érkeztek?

Rengeteg furcsa kérés, bejelentés érkezik, de inkább a kedves megkeresések közül említenék néhányat. Vidékről érdeklődtek, mikor nyílik a tulipánfa a városháza előtt. Többen javasolták, állítson a város emlékművet Markó Ivánnak. Egy zászlógyűjtő pedig a város zászlaját kérte. Nagyon sok bejelentést kaptunk, amikor a Citybusz megszűnt, a kolléganők több alternatív útvonalat javasoltak a hozzánk fordulóknak.

Hogyan zajlik az ügyintézés?

Felvesszük a bejelentést, kitöltünk egy formanyomtatványt, amit az illetékesek felé továbbítunk, a szervezetek pedig majd tájékoztatják a bejelentőt és bennünket is. Mi nagyon örülünk, amikor a lakosságtól visszajelzést kapunk, megköszönik a munkánkat.

A belvárosi mellett Szentivánon, Gyirmóton és Csanakon is működik lakossági információs iroda.

A lakossági irodák nyitvatartása:
hétfő: 8.30–15 óra,
szerda: 12.30–15 óra,
csütörtök: 8–17.30 óra.

Telefon: 96/500-180.
E-mail: lakossag@gyor-ph.hu.
Cím: 9021 Győr, Szent István út 27.

Kapcsolódó témák: #Győr | #panasziroda |