Folytatódnak a felsővezeték-szakadás veszélyét elhárító, preventív munkálatok a győri fővonalon
Átmenetileg változik az 1-es vasútvonal menetrendje!
Átmenetileg változik az 1-es vasútvonal menetrendje!
Mintegy 500 kilométernyi pályaszakasszal bővül a GySEV magyarországi szolgáltatási területe. Győr-Moson-Sopron, Vas, Zala és Veszprém vármegyében is új feladatok várnak a társaságra - jelentette be Lázár János.
Közlekedésinfó címmel hirdetett sajtótájékoztatót szerdára Lázár János. A miniszter komoly vállalásokat tett, mutatjuk a bejelentéseket!
2025-ben is folytatja jármű-fiatalítási programját a MÁV-csoport: a 2018 óta forgalomba állított 2500 darab új autóbusz után az idén 131 db korszerű, dízelüzemű jármű és egy – a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. támogatásával forgalomba álló – hidrogénmeghajtású autóbusz beszerzésére indított közbeszerzési eljárásokat a nemzet közlekedési vállalata. A folyamatos beszerzéseknek köszönhetően a vállalatcsoport autóbuszflottája érdemben megfiatalodott, az autóbuszok átlagéletkora mindössze ~10 év.
Január második hetében is folytatódik a felsővezeték-rendszer tervezett karbantartása az 1-es számú vasúti fővonalon, Hegyeshalom és Budapest között. Több győri vonat menetrendje is változik.
A Győrből 6:08-kor a Déli pályaudvarra elindult S10-es vonat (4989) 45 percet késik, emiatt csak Budapest-Kelenföldig közlekedik.
A MÁV a győri fővonalon 2025. január 2-a és 11-e között Budaörs és Biatorbágy között végzi az elsősorban a felsővezetékekre veszélyes fák kivágását, bokrok gyérítését, emiatt menetrendi változás lesz érvényben.
Ingyenessé válik január elsejétől a kerékpár- és kutyaszállítás Budapesten belül a MÁV-csoport járatain; mindazok élhetnek a díjmentes szállítási lehetőséggel, akik ország- vagy Pest-vármegyebérlettel, Budapest-bérlettel, a fővároson belüli díjmentes utazási jogosultsággal, esetleg az álláskeresők arcképes havi bérletével rendelkeznek – közölte a MÁV Zrt.
Idén is nőtt a MÁV-csoport közfeladatot ellátó munkavállalóival szembeni bántalmazások száma - közölte a vállalat vasárnap az MTI-vel.
A szeptemberi történelmi árvízi védekezésben a MÁV-csoport munkavállalóira is hatalmas feladat hárult. A Duna áradása miatt meg kellett védeni a Komárom–Esztergom vonal mentén a vasúti töltést, a táti vízügyi védművet és a H5 dunai szakaszát érintő HÉV alagutat. A MÁV-csoport több száz munkavállalója éjt nappallá téve dolgozott az árvíz sújtotta területeken, hozzájárulva a sikeres magyarországi védekezéshez.