Egyszer tényleg elkészülhet a Győr-Szolnok vasútvonal

Győr+ Illusztráció: depositphotos.com
2023.11.21. 14:16

Az Abda és Szolnok között tervezett vasútvonal az egyik nyomvonal esetében 330 kilométer, míg a másik esetben 340 kilométer hosszú lehet.

A Magyar Vasúti Egyesület a TED-en kihirdette a Budapestet délről elkerülő teherforgalmi vasútvonalra idén kiírt közbeszerzés végeredményét. A kiírás a Szolnok és Győr között létrejövő közvetlen vasúti összeköttetés pályázatát takarja.

A hirdetmény szerint a nyertes TRENECON Tanácsadó és Tervező Kft. feladata

  • a V0 vasútvonal kiépítése által érintett élővilág előzetes felmérése,
  • környezeti hatástanulmány készítése,
  • valamint a környezetvédelmi engedély megszerzése

– írja a magyarepitok.hu. A portál hozzáteszi: „A hirdetményből kiderül, két tervezett nyomvonalsávra is el kell végezni a nyertesnek a környezeti vizsgálatokat a feltárt kockázatok csökkentése érdekében. A Győr közelében található Abda és Szolnok közötti vasútvonal a kiírás szerint az egyik nyomvonal esetében 330 kilométer, míg a másik esetben 340 kilométer hosszú lenne.

Ahogy az a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület korábbi közleményéből is kiderült, a magyar vasúthálózaton Budapest, mint fő vasúti csomópont jelentős szűk keresztmetszetet képez mind a nemzetközi, mind a hazai személy- és áruforgalom szempontjából.

A V0 tervezett vasútvonal ennek megfelelően versenyképes vasúti teherszállítási kapcsolatot teremtene a túlzsúfolt budapesti és agglomerációs vasúthálózat elkerülésével.

A dunántúli és alföldi területeket egyaránt átszelő leendő Szolnok−Kecskemét−Székesfehérvár−Győr nyomvonalsávú vasútvonalon egy új vasúti Duna-híd megépítése is szükséges lesz – zárja a portál.

Illusztráció: depositphotos.com

Kapcsolódó témák: #beruházás | #gazdaság | #vasúti közlekedés |