A világbajnoki pontversenyben második Lando Norris, a McLaren brit versenyzője nyerte a 40. Forma-1-es Magyar Nagydíjat vasárnap Mogyoródon. A sokáig vezető Leclerc számára a dobogó sem jött össze a Hungaroringen.
A harmadik helyről rajtoló mclarenes Lando Norris nyerte a 40. Magyar Nagydíjat azt követően, hogy az utolsó körökben majdnem kiütötte őt csapattársa, a végül második helyen célba érő Oscar Piastri. A verseny vége rendkívüli izgalmakat tartogatott, de a brit versenyző remek, egy kiállásos taktikája győzelmet ért. A pole-pozícióból induló Charles Leclerc viszont nem fért fel a dobogóra, George Russell jött be harmadiknak – írja összefoglalójában az Index.
Talán csak a legvérmesebb Ferrari-szurkolók számítottak arra – főleg látva a három szabadedzést –, hogy a csapat pilótája, Charles Leclerc szerzi meg a pole-pozíciót a vasárnapi futamra. A monacói pilóta a harmadik etapban, utolsó próbálkozásra tökéletes kört tett össze, és megelőzte az addig abszolút domináns két McLarent. Az időmérő után a vb-éllovas Oscar Piastri és csapattársa, Lando Norris is a széljárásra panaszkodott, miközben Leclerc bizakodó volt a futamra, és bízott benne, hogy a rajt után is meg tudja tartani vezető pozícióját.
Abszolút telt ház volt a felújított Hungaroringen remek hangulatban közeledett a futam kezdete. A rajt is balesetmentesen zajlott le.
A rajtnál Leclerc remekül jött el és az első kanyarba gond nélkül fordult be az első helyen. A két McLaren-versenyző csatájából közben Norris jött ki nagyon rosszul, a mögötte érkezők közül ugyanis ketten – Russell és Fernando Alonso (Aston Martin) – is meg tudták előzni, miután a Piastri elleni küzdelemben nem helyezkedett túlságosan jól. Kisvártatva aztán Norris lehagyta Alonsót, az ötödik körben így Leclerc, Piastri, Russell, Norris, Alonso volt a sorrend az első öt helyen. Közben a nyolcadik pozícióból startolt, címvédő Max Verstappen egyet tudott előzni a Red Bullal, így Gabriel Bortoleto (Sauber) mögött hetedik volt – olvasható az MTI beszámolójában.
Hosszú körökig nem történt változás az élmezőnyben, majd a 18. kör végén Piastri a boxba hajtott kerékcserére, erre pedig azonnal reagált a Ferrari: Leclerc autójára a 19. körben raktak fel új abroncsokat, ugyanekkor Russell is bent járt a Mercedes garázsánál friss gumikért.
Norris a csapatrádión egyeztetve úgy döntött, hogy megpróbálja az egy boxkiállásos stratégiát, így a pályán maradt és vezette a versenyt. Mögötte Leclerc, Piastri, Russell volt a sorrend. Miközben Norris a mérnökével arról egyeztetett, hogy pontosan mikor kellene kihajtania a boxba a kerékcserére, Leclerc azt jelezte a Ferrarinak, hogy elveszítik a versenyt, ha ebben a mederben folytatódik minden.
Norris végül a 31. kör végén kapott új gumikat a McLaren-szerelőktől, így Leclerc visszavette a vezetést. A Ferrari monacói pilótáját nagyjából 1.5 másodperces hátránnyal követte Piastri, míg a harmadik Russell hátránya kis híján 10 másodperc volt Leclerc-rel szemben. Negyedikként Norris, ötödikként Alonso száguldott, a kétszeres világbajnok spanyol mögött Bortoleto, Liam Lawson (RB), Verstappen volt a sorrend.
Leclerc a 40. kör végén letudta a második kerékcseréjét, három körrel később Russell is a boxban járt, a 45. körben pedig Piastri autójára is felkerültek a friss abroncsok.
A vezetést így az egy kerékcserével tervező Norris vette át, mögötte Leclerc, Piastri, Russell volt a sorrend. Nem sokáig maradt azonban ez az állás, a jelentős mértékben lelassuló Leclerc-t ugyanis utolérte és feltűnően könnyedén megelőzte Piastri.
A Ferrari monacói versenyzője rádión “kiosztotta” a csapatot, és azt mondta, az autója “vezethetetlen”, ami azért következett be, mert “nem hallgattak rá”, pedig másképpen kezelte volna azokat a problémákat, amelyekről a verseny előtt egyeztettek.
A győzelemre innentől csak a két McLaren-pilótának maradt esélye: Piastri viszonylag gyorsan közeledett az élen száguldó Norrishoz, aki a lekörözöttekkel is küzdött és egyébként is lassabb volt csapattársánál. Közben Russell második próbálkozásra megelőzte a frusztráltsága miatt talán túlzottan agresszívan védekező Leclerc-t, s ezzel megkaparintotta a harmadik pozíciót.
A hajrában Piastri próbálkozott ugyan – egyszer majdnem neki is ütközött az élen száguldó csapattársának -, de nem tudta megelőzni Norrist, aki pályafutása során első alkalommal diadalmaskodott Magyarországon. A McLaren-istállónak ez volt a 200. futamgyőzelme az F1-ben.
A Red Bullnál 200. futamát teljesítő Verstappen végül kilencedik lett, míg a karrierje 370. versenyén induló Hamilton a 12. pozícióban fejezte be a viadalt a másik Ferrarival.
A világbajnokság a nyári szünetet követően augusztus utolsó hétvégéjén folytatódik a hollandiai Zandvoortban.
A 25 éves pilótának ez pályafutása kilencedik és az idei ötödik futamgyőzelme, amellyel kilenc pontra csökkentette a hátrányát az összetettben éllovas és a Hungaroringen másodikként célba érő csapattársával, az ausztrál Oscar Piastrival szemben – tájékoztatott az MTI.
Végeredmény, Magyar Nagydíj, Hungaroring (70 kör, 306,630 km):
- Lando Norris (brit, McLaren) 1:35:21.231 óra
- Oscar Piastri (ausztrál, McLaren) 0.698 másodperc hátrány
- George Russell (brit, Mercedes) 21.916 mp h.
- Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 42.560 mp h.
- Fernando Alonso (spanyol, Aston Martin) 59.040 mp h.
- Gabriel Bortoleto (brazil, Sauber) 1:06.169 perc h.
- Lance Stroll (kanadai, Aston Martin) 1:08.174 p h.
- Liam Lawson (új-zélandi, RB) 1:09.451 p h.
- Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:12.645 p h.
- Andrea Kimi Antonelli (olasz, Mercedes) 1 kör h.
- Isack Hadjar (francia, RB) 1 kör h.
- Lewis Hamilton (brit, Ferrari) 1 kör h.
- Nico Hülkenberg (német, Sauber) 1 kör h.
- Carlos Sainz Jr. (spanyol, Williams) 1 kör h.
- Alexander Albon (thaiföldi, Williams) 1 kör h.
- Esteban Ocon (francia, Haas) 1 kör h.
- Cunoda Juki (japán, Red Bull) 1 kör h.
- Franco Colapinto (argentin, Alpine) 1 kör h.
- Pierre Gasly (francia, Alpine) 1 kör h.
kiesett: Oliver Bearman (brit, Haas), műszaki hiba, 48. kör
pole pozíció: Leclerc
A vb-pontversenyek állása 14 futam után (még 10 van hátra):
versenyzők:
- Piastri 284 pont
- Norris 275
- Verstappen 187
- Russell 172
- Leclerc 151
- Hamilton 109
- Antonelli 64
- Albon 54
- Hülkenberg 37
- Ocon 27
- Alonso 26
- Stroll 26
- Hadjar 22
- Gasly 20
- Lawson 20
- Sainz 16
- Bortoleto 14
- Cunoda 10
- Bearman 8
- Colapinto 0
csapatok:
- McLaren 559 pont
- Ferrari 260
- Mercedes 236
- Red Bull 194
- Williams 70
- Aston Martin 52
- Sauber 51
- RB 45
- Haas 35
- Alpine 20