A CrowdStrike amerikai kiberbiztonsági cég úgy véli, hogy nem biztonsági incidens vagy kibertámadás áll a pénteken kezdődött globális informatikai hiba mögött, a problémát már azonosították, megoldást is találtak rá, s a javítás már folyamatban van.
A meghibásodás a Microsoft 365 alkalmazásokat és szolgáltatásokat érintette. Az amerikai technológiai óriásvállalat időközben szintén azt közölte, hogy már orvosolta a problémát előidéző okot, bár egyes szolgáltatásaik még akadoznak a történtek nyomán.
George Kurtz, a CrowdStrike vezérigazgatója az X-en közölte, hogy a cég “aktívan együttműködik az érintett felhasználókkal a Windows Hosts fájlok egyetlen tartalmi frissítésében előforduló hiba elhárításában”.
Kurtz szerint nem biztonsági incidens történt. “A problémát azonosították, elszigetelték és folyik a javítása” – írta akkor, hozzátéve, hogy a Mac és Linux rendszerek nincsenek veszélyben.
“Nagyon sajnáljuk a felhasználóknak, utazóknak, illetve minden érintettnek okozott következményeket, ideértve saját vállalatunkat is” – hangsúlyozta Kurtz az NBC News hírtelevízió Today című műsorában. “Felhasználóink közül sokan újraindítják rendszereiket és azok ismét működni fognak” – mondta Kurtz, ugyanakkor elismerte, hogy egyes olyan rendszereknél, amelyek automatikusan nem állnak helyre, ez némi időbe telhet.
A New York-i tőzsdén a CrowdStrike részvényeinek árfolyama a nyitás előtti kereskedésben csaknem 12 százalékot esett, míg a Microsoft részvényei 1,4 százalékot.
A CrowdStrike péntek reggel arról küldött figyelmeztetést ügyfeleinek, hogy a széles körben használt Falcon Sensor szoftver okozta a Microsoft Windows összeomlását és a számítástechnikai zsargonban “kék halálnak” nevezett meghibásodást.
Kapcsolódó cikkünk:
Illusztráció: depositphotos.com