
Ez volt a szlogenje annak a versenynek, melyre osztályunkból, a 13. A-ból 2 csapat is benevezett, és 2 fordulót végigküzdve, az országos döntőbe jutott. A Villanyászok csapat, amelynek én is tagja voltam, a 7. helyen végzett és elnyertük a legjobb villamos hálózat megtervezéséért járó különdíjat.
Az Energetikai Szakkollégium idén 17. alkalommal szervezte meg a már évek óta népszerű Országos Energetikai Tanulmányi Versenyt, melynek során középiskolás diákok próbálhatják ki magukat az energetika számos területén. Valódi mérnöki problémák megoldásával foglalkozhatnak és az energiaiparban releváns elméleti és gyakorlati ismeretekre tehetnek szert.
A verseny célja az energetika megismertetése és megszerettetése a középiskolás korosztállyal. Mivel minket tanult szakmánk (erősáramú elektrotechnikus) miatt fokozottabban érdekelnek az energetikához kötődő iparágak, örömmel neveztünk be a versenyre, bízva abban, hogy még többet megtudhatunk a megújuló energiaforrásokról, technológiai innovációkról és jobban elmélyülhetünk az energetika világában.



A kétnapos, izgalmakkal teli esemény a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen zajlott, ahol betekintést nyerhettünk az egyetemi kutatólaborokba, és az első 2 fordulóban részben már megismert, további energetikai feladatokban mérhettük össze tudásunkat. Az első feladat egy teszt megoldása volt, amely kifejezetten nehéznek bizonyult, mivel erősen gimnazista specifikus kérdéseket tartalmazott. A bőséges és ízletes ebéd után ellátogattunk a Kelenföldi alállomásra, ahol egy érdekes és szakmailag értékes körbevezetésen vettünk részt. A látogatás során láthattuk a SF6 gázszigetelésű transzformátorok működését. Ezt követően egy Kahoot kvíz következett az alállomással kapcsolatban, majd a “Mindent vagy semmit” nevű feladat, amely a verseny egyik legnehezebb része volt. Ez rengeteg fizikai állandót és fogalmat tartalmazott, így alapos tudást igényelt. A nap végén pizzázással zártuk a programot, majd egy ismerkedős játék következett. Ennek során vegyes csapatokban legóból kellett járművet, állatot és növényt építenünk.




Másnap a Megújulóenergia-laborban napelemekről és napkollektorokról hallgattunk egy érdekes bemutatót. A belsőégésű motorok kiállítóterében a legérdekesebbnek a híres Jendrassik Cs–1 turbina bizonyult, mivel ez volt a világ első működőképes légcsavaros gázturbinás hajtóműve, melyet Jendrassik György tervezett 1937-ben. A villamoshálózat-tervező prezentációnkat szakmai zsűri előtt adtuk elő, amely kihívást jelentett, de sikeresen teljesítettük.
Összességében a verseny fantasztikus tapasztalat volt számunkra, sok szakmai tudással gazdagodtunk, új kapcsolatokat építettünk, és egy nagyszerű csapatélményt szereztünk.
Készítette: Varga Bálint 13.A,
Csapattársai: Major Szabolcs, Vig Bálint
Győri SZC Pattantyús-Ábrahám Géza Technikum
Támogató tanár: Béres Márta
Az idei a negyedik év, amikor Diáktudósítók anyagai jelennek meg a Győr+ Médiában. Ebben a rovatban saját írásaikat, anyagaikat közöljük, az itt található cikkek nem a Győr+ Média által készített anyagok.