Megvan, melyik cég pályázott a győri pályaudvar felújítására

Mireider Máté Illusztráció: Marcali Gábor
2025.02.04. 10:35

Január 31-ig lehetett pályázni a főbb vidéki és fővárosi vasúti pályaudvarok felújítására. A pályázat a kisebb állomások esetében folyamatos. Az ajánlatot tevőket nem hozták nyilvánosságra hivatalosan, de Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója arról posztolt: 62 helyszínre 49 ötletet kaptak. A 24.hu információi szerint azonban megvan, kik adtak be pályázatot.

Lázár János építési és közlekedés miniszter még januárban tett bejelentést 10 pontos akciótervéről a tömegközlekedést érintően. A győri vasútállomás ügye ennél korábbra nyúlik vissza, a felújítást érintő tárgyalásokról és azt azt körülölelő helyzetről ebben a cikkünkben írtunk bővebben:

Azóta a pályázati időszak lezárult.

„Alaposan megmozgattuk az ingatlanfejlesztők és a helyi vállalkozók fantáziáját! Röviden így foglalhatók össze az ÉKM és a MÁV-csoport által meghirdetett, országos állomásmegújítási program első, kedvező tapasztalatai. A január 31-ig tartó ajánlati szakasz legfőbb kérdése az volt, vajon a piaci szereplők készek és képesek-e részt venni egy olyan állomásmegújítási programban, amelyben a közösség érdekeit is szolgáló fejlesztéseket hajtanak végre magánforrásokból.

Készek és képessek is!” – írja posztjában a MÁV vezérigazgatója.

A pályázat lezárultakor kérdéseinket elküldtük az Építési és Közlekedési Minisztériumnak, és bár ugyan onnan egyelőre nem érkezett válasz a pályázók kilétét illetően, a 24.hu a Szabad Európára hivatkozva azt írja: a Raw Development Kft. a Déli mellett a Kelenföldi, a győri és a szegedi pályaudvarra is pályázott. Ez a társaság újította fel a Magyar Nemzeti Bank székházát, és a budapesti Széll Kálmán téren található Postapalotát. A cég 2014 óta van jelen az építőiparban, és több vidéki, valamint fővárosi nagyberuházásban vettek már részt.

Kapcsolódó témák: #vasútállomás |