Időben fizessük be a vízdíjszámlát!

Szerző és fotó: Pannon-Víz Zrt./Borsi Viktória Fotó: Ács Tamás
2023.08.06. 17:38

A víziközmű-szolgáltatás igénybevétele után kibocsátott számlákat éppúgy szükséges rendezni, mint más szolgáltatások ellenértékét. Sajnos azonban előfordul, hogy a megjelölt határidőig a számla kiegyenlítése nem történik meg, és így díjhátralék keletkezik.

A kiállított vízdíjszámlán minden esetben feltüntetjük az esetleges víz- és csatornadíj- elmaradásokat, így bárki nyomon tudja követni befizetéseinek összegét. A kintlévőségek kezelése érdekében első lépésként a felhasználó fizetési emlékeztetőben tájékoztatást kap tartozásának összegéről. Az emlékeztetőn megjelölt határidő lejáratát követően, következő lépésként fizetési felszólítót küld társaságunk az érintett felhasználó részére, melyben tájékoztatjuk ügyfelünket a fizetés elmaradásának egyéb jogi következményeiről.

Amennyiben a hátralék továbbra is fennáll, úgy a jogszabály alapján a szolgáltatónak lehetősége van a tartozással rendelkező felhasználási helyen a vízszolgáltatás felfüggesztésére, amelynek helyreállítási költségei szintén a felhasználót terhelik.

Hangsúlyozzuk, hogy a Pannon-Víz Zrt.-nek nem a felhasználók szankcionálása a célja, hanem hogy a fizetésre kötelezett felhasználó felvegye társaságunkkal a kapcsolatot, hogy a legkedvezőbb megoldást találjuk meg díjhátralékának rendezésére.

Felhívjuk felhasználóink figyelmét, hogy ne halmozzanak fel nagyobb összegű hátralékot, mert az a szolgáltatásból való kikapcsolást, valamint a jogi úton történő intézkedéseket és annak további járulékos költségtartozását vonja maga után.

Probléma esetén minél hamarabb keressék fel személyesen ügyfélszolgálatunkat, vagy írásban társaságunkat, ahol kollégáink segítséget nyújtanak – a részletfizetés elbírálási díjának megfizetését követően – kamatmentes részletfizetési, vagy fizetési haladék engedélyezésével.

A lakossági felhasználók számára több támogatási rendszer is létezik, amelyeket a helyi önkormányzati rendeletek szabályoznak. A rendeletek értelmében adósságkezelési vagy lakásfenntartási támogatás igényelhető.

Mindezeken túl léteznek a fogyatékkal élő vagy szociálisan rászoruló felhasználóknak járó kedvezmények, melynek keretében 12 havi kamatmentes részletfizetés biztosításával segíti felhasználóit társaságunk. A szociálisan rászorulók kategóriájába tartozik, aki ápolási díjban, aktív korúak ellátásában, időskori nyugdíjban, rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben, lakásfenntartási támogatásban vagy otthonteremtési támogatásban részesül, vagy hivatásos nevelőszülő. Fogyatékkal élőnek pedig az számít, aki fogyatékossági támogatást kap, vakok járadékában részesül, illetve aki után szülője vagy eltartója magasabb összegű családi pótlékot kap. A védendő felhasználóvá váláshoz további tájékoztatást telefonos ügyfélszolgálatunkon (06-96/522-630) vagy ügyfélszolgálati irodánkban kaphatnak. 

Kapcsolódó témák: #pannon-víz |