Hétfőtől váltható ki a hatósági bizonyítvány a buszbérlet-kedvezményhez

Győr+ Fotó: Marcali Gábor
2024.03.14. 10:23

A közgyűlés dr. Dézsi Csaba András polgármester javaslatára a buszközlekedésben nyújtott kedvezményekről döntött. Ennek értelmében a győri önkormányzat az állandó győri lakhellyel rendelkezők számára lehetőséget biztosít arra, hogy a havi bérlet árából 25 százalékos, míg a negyedéves bérlet árából 50 százalékos kedvezményt  vegyenek igénybe a győriek. Az alábbiakban a leggyakrabban felmerülő kérdésekre válaszolunk.

Milyen típusú buszbérletre lehet kérni az önkormányzati kedvezményeket?

Havi, illetve negyedéves (általános, tanuló és nyugdíjas) bérletekre.

Csak állandó győri lakosok kaphatják vagy mások is?

2023. december 31. napján győri lakóhellyel (állandó lakcím kell, tartózkodási hely nem elég) rendelkező személyek, akiknek győri lakóhelye azóta is folyamatosan fennáll.

Milyen módon kérhető a hatósági bizonyítvány?

Személyesen, írásban papír alapon vagy online az ügyfélkapun keresztül.

Melyek a személyes igénylés lépései?

Először bizonyítványt kell kérni. A Polgármesteri Hivatal Lakossági Kapcsolattartó Osztálya állít ki hatósági bizonyítványt/igazolást a jogosultság fennállásáról. A Volán jegypénztárainál az igazolás bemutatásával vásárolható kedvezményes bérlet.

Mikortól lehet kérni hatósági bizonyítványt?

A hatósági bizonyítvány kiállítását 2024. 03. 18. napjától lehet kérni. A Polgármesteri Hivatal Lakossági Kapcsolattartó Osztálya a hét minden munkanapján ügyfélfogadást tart az alábbiak szerint:

Hétfő – Kedd – Szerda 8 – 16 óráig (az ügyfélfogadás 12 és 13 óra között szünetel)

Csütörtök 8 – 17:30-ig (az ügyfélfogadás 12 és 13 óra között szünetel)

Péntek 8 – 12 óráig

Hol?

A polgármesteri Hivatal Lakossági Kapcsolattartó Osztály Irodáiban: Szent István út 27.,

Győrszentiván, Déryné u. 50.; Ménfőcsanak, Szertári u. 4.; Gyirmót, Szent László u. 35. A megadott ügyfélfogadási rendben.

Milyen dokumentumot kell magunkkal vinni?

Az azonosító adatokat és a bérlet típusának megjelölését tartalmazó kérelmet, személyi igazolványt, lakcímkártyát. (Kérelem minta a honlapon elérhető, melynek használata nem kötelező.

Lehet-e kérni családtagnak, vagy másnak meghatalmazással hatósági bizonyítványt?

Kiskorú gyermek részére (18 év alatt) törvényes képviselője is (szülő, gyám) igényelheti. Nagykorú személy esetén meghatalmazásra van szükség, mely lehet kézzel írt és aláírt, vagy két tanú aláírásával igazolt dokumentum.

Kell-e fizetni a hatósági bizonyítványért?

Nem.

Milyen gyakran kell megújítani a hatósági bizonyítványt?

A naptári negyedévet megelőző hónap második napjától számított 15 munkanapon keresztül lehet igényelni, tehát negyedévenként.

Hol vásárolható bérlet?

A Volán jegypénztárban, két helyszínen: a vidéki buszpályaudvaron (Hunyadi u. 9.) és a belvárosban (Árpád út 51/B).

Mikor tartanak nyitva?

Hunyadi u. 9.:

Munkanapokon (1. és 7. között) 05:30 – 17:30

Munkanapokon (8. és 31. között) 05:30 – 8:40 és 9:00 és 12:00 és 12:25 – 15:30

Minden hónap első szabadnapján: 05:30 – 11:30

Árpád út 51/B

Reggel 8-tól 15 óra 45 percig, munkanapokon

A kedvezményes bérlet vásárlásához szükség van a jegypénztárnál a hatósági bizonyítvány bemutatására, tekintettel arra, hogy annak alján található QR-kód beolvasását követően van lehetőség értékesítésre.

A Volán azonban felhívja a figyelmet arra, hogy a bérletek árusítását a Volán csak 2024. március 25. napjától kezdi meg.

Lehet-e automatákból vásárolni kedvezményes bérletet?

Nem

Az ügyfélkapun történő elektromos kérelem konkrét lépései:

  1. Sikeres bejelentkezés után a TÉMACSOPORT-nál és az ÜGYTÍPUS-nál is az „Egyéb” kategóriát kell kiválasztani.
  2. A CÍMZETT GYŐR MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA legyen.
  3. A LEVÉL TÁRGYA mezőbe a „buszbérlet” szöveget írja be.
  4. A LEVÉL SZÖVEGE tetszőleges, szabadon írott szöveg lehet, de a mező nem hagyható üresen.
  5. Az első pontban letöltött és kitöltött (elmentett) kérelem mellékletként történő csatolásához a Tovább a csatolmányokhoz gombra kell kattintani.
  6. Az első pontban letöltött és kitöltött (elmentett) kérelem mellékletként történő csatolásához a Tovább a csatolmányokhoz gombra kell kattintani, majd a CSATOLMÁNY ablakban a jelzett helyre kell húzni a kérelem dokumentumot.
  7. Ha sikeres volt a Kérelem feltöltése és megjelent a kérelem, a feltöltött fájlok listájában a Tovább a véglegesítéshez gombra kell kattintani.
  8. A következő ablakban áttekinthető az elküldeni kívánt levél és a Küldés gombra kattintva beküldhető.

Íme egy kis videós segítség: