Hirdetés
Útfejlesztés

Gyűrődésmentes burkolat vizsgázik a Jókai utcában

Fotó: Baumit
Győr+
2021.01.12. 13:06

A hazánkban ritkán látott eljárás előnye, hogy az anyag az aszfaltrétegbe bedolgozva ellenáll a vegyi anyagoknak, a buszok és nehézgépjárművek okozta terheléseknek, és hosszú távon sem alakulnak ki kátyúk és nyomvályúk.

Hirdetés

A közelmúltban fejeződött be a győri Jókai utca felújítása. Ez az útszakasz a buszközlekedés és a nehézgépjárművek forgalma miatt extrém terhelést kapott, amelynek hatására nyomvályúk alakultak ki.

Az utca hosszabb szakaszán, a Zechmeister utca és Szent István út között közműcsere, majd út- és járóburkolat felújítás is zajlott, amely során új közvilágítási hálózat is épült. Az elmúlt években az útszakasz a fokozott buszforgalomnak és nagy terhelés miatt elhasználódott, törések, repedések és kátyúk keletkeztek rajta. Az útszakaszt novemberben adták vissza a közlekedőknek.

Hirdetés

A felújítás során a kivitelezők a Baumit Bitucem habarcsának használatával alakították ki az útburkolatot. A hazánkban ritkán látott eljárás előnye, hogy az anyag az aszfaltrétegbe bedolgozva ellenáll a vegyi anyagoknak, a buszok és nehézgépjárművek okozta terheléseknek, és hosszú távon sem alakulnak ki kátyúk és nyomvályúk. Az előnyök közé tartozik, hogy gyorsan bedolgozható anyagról van szó, amely 48 óra kötési idő után már terhelhető útfelületet hoz létre.

Büszkék vagyunk rá, hogy ehhez a speciális útépítési feladathoz a Baumit osztrák anyacége által gyártott anyagot használták fel a kivitelezők. A megoldás amellett, hogy hagyományos aszfaltbeépítés módszerekkel építhető, 2 nap után terhelhető, amíg egy betonpályából épített szerkezet csak 28 nap után vehető használatba, miután a beton megszilárdult” – mondta el Reményi László, a Baumit mélyépítési értékesítési vezetője.

A kivitelezést végző cég egy látványos videót is készített a munkálatokról:

Kapcsolódó témák: #fejlesztés | #útfelújítás |
likeold
a fb oldalunkat