Különleges beruházás

Győri cég lett a kivitelezője a sátoraljaújhelyi függőhídnak

Látványterv: Facebook/Szamosvölgyi Péter
Győr+
2021.08.10. 11:20

Megvan a kivitelező: régóta várt függőhíd valósulhat meg Sátoraljaújhelyen, a Graboplan Industrie Kft. építheti meg a 700 méter hosszú kötélhidat – írta meg a Magyar Építők.

2017-ben írta meg a Magyar Építők szakportál, hogy tervezőt keresnek Sátoraljaújhely két hegycsúcsa között létesülő függőhíd előkészítésére. A TED-en most megjelent hirdetmény alapján megszületett a döntés a nyertes kivitelező tekintetében; a Szárhegy és Várhegy közötti kötélhíd megépítése a Graboplan Industrie Kft. feladata lesz. A lap értesülése szerint a cég több mint 4 milliárd forintból valósíthatja meg a gyalogos létesítményt.

Az ajánlattevő feladatát képezi az építmény kivitelezése és tervezése is. A tervezési feladat a kiviteli tervek elkészítését foglalja magában. A tervezett kötélhíd alapvetően közlekedési és átkelési célt fog szolgálni. Korszerű és tartós anyagok felhasználásával épül, de a kötélszerkezet erőjátékát jól megmutató és a hagyományos módon készített kötélhidak (pl.: inka kötélhidak) megjelenését imitáló kialakítással valósul meg.

A híd rendkívül mozgás- és rezgésérzékeny szerkezet, csak a stabilitást biztosító tervezett lekötő szélkábel rendszerrel együtt biztonságos.

A látogatók számára a híd megközelítése a Várhegyen és a Szárhegyen kiépülő, illetve már meglévő utakhoz és sétányhoz kapcsolódó turistaösvényekről történik majd. A hídfők térsége kerítéssel lesz körbezárva. A hídfők körüli területre csak a Zemplén Kalandpark nyitvatartási idején belül lehet belépni, belépőjegy megfizetését követően, beléptető kapukon keresztül.

A látványtervek 2017 márciusában jelentek meg Szamosvölgyi Péter polgármester közösségi oldalán. A megvalósuló híd tervezése a Graboplan Kft. feladatát képezi.

A híd járófelületének szélessége 1,2 méter, a híd támaszköze, fesztávolsága pedig 700 méter lesz. A híd szerkezete kötélhíd. A hossz-szelvény kizárólag gyalogosan járható, a legmeredekebb szakaszok (maximum megközelítőleg 15 százalékos) a hídfőknél alakulnak ki, a híd középső, több száz méter hosszú szakaszán pedig egy kellemesen járható, közel vízszintes szakasz adódik. Az acélszerkezet beépítése és szerelése – kötélelemek nélkül – minimum 140 tonnát tesz ki.

Forrás: Magyar Építők

Kapcsolódó témák: #beruházás | #Graboplan | #hídépítés |