Győr marad a MÁV-nál, de az egész Nyugat-Dunántúlt átveszi a GYSEV

Sz. S. Fotó: Marcali Gábor
2025.06.03. 12:05

Győr még a MÁV-hoz, de Győr-Szabadhegy már a GYSEV szolgáltatási területéhez tartozik majd - véglegesítés előtt áll a korábban bejelentett vonalátadás.

Friss közleményben számolt be a MÁV és a GYSEV közötti vonalátadás részleteiről ma az állami vasúttársaság. E szerint Győr és Székesfehérvár marad a MÁV kezelésében, de ezzel együtt is összesen 752 kilométer pályaszakasz üzemeltetését veszi át a GYSEV, gyakorlatilag a teljes Nyugat-Magyarországot, Veszprém vármegyét, és Zala egy részét. A részleteket térképen is bemutatták:

Érdekesség, hogy míg a győri vasútállomás július 1-je után is a MÁV-hoz tartozik majd, Győr-Szabadhegy már a GYSEV kezelésében lesz, egészen Pápáig, illetve Veszprémig. Tételesen felsorolják azt is, melyik vonalakat adja át egymásközt a két vasúttársaság:

  • a 10-es vonal Győrszabadhegy–Celldömölk szakasza,
  • a 11-es vonal Győrszabadhegy–Veszprém szakasza,
  • a 13-as vonal Veszprémvarsány–Franciavágás szakasza,
  • a 14-es vonal Pápa–Csorna szakasza,
  • a 17-es vonal Zalaszentiván–Nagykanizsa szakasza,
  • a 20-as vonal Porpác–Székesfehérvár szakasza (Székesfehérvár állomás már nem),
  • a 23-as vonal Zalaegerszeg–Rédics szakasza,
  • a 24-es vonal Zalabér–Batyk–Zalaszentgrót szakasza,
  • a 25-ös vonal Boba–Őriszentpéter–országhatár szakasza,
  • a 26-os vonal Ukk–Balatonszentgyörgy szakasza (Balatonszentgyörgy állomás már nem),
  • a 27-es vonal Hajmáskér–Csajág szakasza (Csajág állomás már nem),
  • a 30-as vonal Murakeresztúr országhatár–Balatonszentgyörgy szakasza (Balatonszentgyörgy állomás már nem),
  • a 41-es vonal Murakeresztúr–Gyékényes–országhatár szakasza

A közleményben ugyanakkor hangsúlyozzák: a két vasúttársaság közötti munkamegosztás változása az utasok részéről semmilyen alkalmazkodást nem igényel: az észak-dunántúli utasok július 1-jét követően is ugyanazokkal a járatokkal számolhatnak, mint korábban!

A vasútvonalak üzemeltetése nem jelenti a személyszállítási tevékenység automatikus átkerülését, ugyanakkor hosszú évek után végre megoldódik az ún. tarifatörés problémája, azaz július 1-jét követően immár a GYSEV-es járatok igénybevétele esetén sem kerül majd többe az utazás, mintha ugyanazt a távolságot kizárólag a MÁV-csoport által üzemeltetett járatokkal tennék meg az utasok.

Emlékeztetnek arra is: az IC-k indulástól érkezésig biztosított takarításán, a pályaudvari mosdók felújításán, a mozdonyflotta erősítésén, az új applikáció bevezetésén vagy épp a június elsejével elindított késési biztosításon túl Lázár János építési és közlekedési miniszter 10 vállalásának egyike volt az is, hogy érdemben növekszik a GYSEV Zrt. magyarországi szolgáltatási területe, az így felszabaduló mávos erőforrások egy részét pedig a keleti országrészbe csoportosítják át.

Kapcsolódó témák: #GYSEV | #MÁV | #vonalátadás |