Gázfröccs teszt

Utazás első osztályon

Győr+
2022.05.04. 10:03

Stílus, utazás, élet egy hétszemélyes buszban. A VW T7 Multivan a személyszállítók új etalonja lehet. Szép, nagy, digitális és egy legendás széria képviselője.

Volkswagen T7 Multivan Style RT TSI

Honnan hova

A Volkswagen Transportert senkinek nem kell bemutatni. A nagy sikerű, kemény kötésű haszonjárműből a legigényesebb személy változatok Multivan néven futnak. Most pedig elkészült egy önálló típussorozat a T7 személyében, ami csak személyautóként kapható. A gyártó az MQB platformra építi, amit a Golftól az Arteonig, minden típusnál használ. A T7 öt méter hosszú – és 20 centivel hosszabb változatban is elérhető –, akár 7 főnek és csomagjaiknak is helyet ad, pazar kényelemben. Ehhez társul a nyúlánk és villanyautós, látszólag hűtőrácsmentesített „fauvé” orr, amin minden eddiginél megnyerőbb a széltében végigfutó LED-csík. Az előrenyúló, erősen döntött szélvédő és az első ajtók közé egy háromszög ablak került, majd a folytatásban a dobozforma 2022. évi interpretációja látható. A far látványra széles a nyúlánk, fekvő lámpáktól, míg az aerodinamikai elemek a szélcsatorna „szülöttei”. Az egész, kellemes látványt a polírozott alumínium díszlécek foglalják keretbe. Az elegancia a fekete gyöngyház fényezéssel, antracit alukerekekkel együtt maximális.

Dobozforma tetszetősen – maximális tér igényes köntösben

Érzésekre hat

A Multivan az első perctől minket szolgál. Kulcscsal a zsebünkben közelítve előzékenyen nyitja a központi zárat, de gombnyomásra elektromosan tárulnak fel az oldalsó tolóajtók. A beltér természetesen teljesen burkolt, a tesztautóban kéttónusú – szürke, drapp színű. Hihetetlen, de azonkívül, hogy egy komfortos lépcsőfokon fellépve kell beülnünk a vezetőülésbe, semmi nem emlékeztet arra, hogy egy „buszban” ülünk. A műszerfal letisztult vonalai, két LCD-kijelzője, a közé tervezett irányváltó kapcsoló és fabetétek egy Passatban is megállnák a helyüket. Aztán a Start gomb egnyomása után megjelenik a szélvédőre vetített head-up display képe, a hangulatfény körbefut az egész utastéren és a feláras Harman/Kardon hifi 13 hangszórója zengi be a nappaliszobányi teret. Elöl az elektromos, hűthető, fűthető ergoComfort ülések mindent visznek. A következő sorban is van ülésfűtés, a kartámaszok lehajthatók, egy-egy asztalka pedig felhajtható, külön klímakezelő és légbefúvók állnak rendelkezésre. Akár egy vonaton.

Személyautós műszerfal – és most tényleg

Maximalizált kényeztetés

A harmadik sor, ahol hárman utazhatnak, szintén különálló üléseket kapott, ráadásul a szélsők ott is fűthetők. A poén, hogy a padlón három sínpár fut végig, amin a hátsó traktus 5 darab ülése bárhova tologatható. Plusz rendelhető középre egy multifunkciós tároló, mely kiemelve kihajtható asztalokká is alakítható. Ez már megközelíti az Airbus 380 prémium szolgáltatását. A 204 ló erős, 2 literes benzines turbómotor mindig a háttérben duruzsol, és az alapáras hétsebességes DSG automata váltó olyan egyenletesen adja a „tolóerőt”, akár egy repülőgépen. Az adaptív futómű jól viselkedik a legrosszabb minőségű úton is, ha pedig autópályán hajtunk, a sport beállításban extra stabilitás mellett suhanhatunk.

A középső sor az “első osztály”

Választék

Az alap T7 Multivan bőségesen felszerelt, de többek között elektromos tolóajtóra, üvegtetőre, IQ intelligens LED-fényszóróra, bőrkárpitra is költhetünk. Van négy felszereltségi szint is, és ugyanennyi motor. Az alap 1.5 TSI (136 LE), és 2.0 TSI mellett van hibrid (1.4 TSI és villanymotor, 218 LE), illetve érkezik a 150 lóerős CR TDI dízel is. Az árak pedig 13,7 milliótól indulnak, egy jól felszerelt alapmotoros verzió 16 millió körül alakul, míg egy hibrid 20 millió felett konfigurálható– és a hétüléses kivitelre nagycsaládos kedvezmény is igénybe vehető. Az extralista bőséges, a közel full extrás tesztautó harmincmillió feletti árcédulát kapott – szolgáltatásait nézve jogosan. Csak a kétszínű fényezést hiányoltam, amitől a T7 megkapja a farmotoros hippibuszok stílusát, a gondtalan utazással kiegészítve.