Gázfröccs teszt: Mazda6 G165 Revolution Sportkombi

Kivételesen kifinomult

Győr+
2020.08.18. 10:59

A Mazda6 kategóriája kakukktojása. Megjelenésekor mindenidők legszebb középkategóriása lett, miközben szívó benzinmotorjaival külön úton jár. Kipróbáltuk a legfrissebb Sportkombit, ami továbbra is eszméletlenülharmonikus autó.

A kor nemesít
Ez a mondás az autókra ritkán igaz, de a Mazda6 kivétel. A 2012-ben megjelent típus már két ráncfelvarráson van túl, és minden alkalommal értékesebb lett. A fő formai elemek, a lemezek KODO dizájn („A mozgás lelke”) szerinti vonalai változatlanok maradtak, csak a fényszórókon és a műanyag lökhárítókon finomítottak a japánok. Több lett a króm kívül, ettől elegánsabb a kocsi, miközben egyre több színből választhatunk és komplettebb lett a felszereltséglista. A tesztautó a legendás Soul Red Crystal színben, a „világ legszebb” kombikarosszériájával érkezett hozzánk. A sárvédőívek, a hosszú orr, a tetővonal és a csíkszerű lámpák a 19 colos alufelnikkel együtt kivételes látványt nyújtanak. A Mazda6 mellett minden más kombi szögletesnek, aránytalannak vagy egyszerűen egy puttonyos batárnak hat. Itt pedig könnyedséget és tökéletes arányokat kapunk.

Ez a hátsó igazán tetszetős – sportkombi dupla kipufogóval

Prémiumbelső
A többszöri ráncfelvarrás a belteret érintette legerősebben. A harmadik műszerfalat kapta meg a típus, ami végre tökéletes. Ergonomikus, letisztultan elegáns és abszolút minőségi. A középkonzol fölé csak finoman tornyosul az LCD-kijelző, amit a váltó mögötti tárcsával kezelhetünk. A szellőzés vezérlése egyértelmű gombsorral kezelhető. A sofőrnek is jut kijelző, de itt kombinálták analóg műszerekkel. Amitől az egész pult stílust kap, az a bőrborítás. Lehet fekete, barna, kék vagy hasított bőr, alumínium- vagy fabetéttel kombinálva. Ezzel kapta meg a Mazda6 a gyártó által ígért prémium minőséget. A látványon kívül persze az érintéssel is rendben van minden. Bármilyen gombhoz nyúltam, az hibátlanul kattant, forgott. Ami fémnek hat, az tényleg az, a varrás pedig mindenhol tökéletesen fut – pedig kevés megfizethető autóban látunk tízméternyi öltést csak a műszerfalon és az ajtókon…

A minőség és a letisztult vonalak egyvelege

Turbó nélkül
A tesztautónk motorterében a Mazda önálló fejlesztésű benzinmotorja volt. A nagy sűrítési viszonynak, közvetlen befecskendezésnek és az egyéb optimalizációknak hála a szívómotor keveset fogyaszt (7 liter körül) és dinamikus. Nem hazudhatok, a konkurensek turbóval lélegeztetett erőforrásai virgoncabbak ugyan, de van, amit azok nem adnak. A végtelen hosszan, 6500-as fordulatig gond nélkül felpörgethető négyhengeres egyenletesen felépülő ereje. Adnak mellé egy pontosan kapcsolható hatsebességes váltót és indulhat az AUTÓZÁS. Azért nagybetűvel írtam, mert ezt a 4,8 méteres Mazdát minden porcikájában arra tervezték, hogy adjon egy kis élvezetmorzsát a legendás MX-5 roadster tarsolyából. Érezni az utat, a kanyarokat, a motor erejét magas fordulaton – sportos hanggal együtt! – és azt, hogy ezt a kocsit értünk fejlesztették ilyenre, tökéletesítették a végletekig. Ugyanakkor, ha csak utazgatunk vele, megadja a szinte hangtalan utasteret, a méretes (525 liter) csomagteret és a hibátlan minőséget. Elég-e a 165 lóerő, 213 Nm? Igen. 1400 kilóra sikerült leszorítani a kombi üres tömegét, szóval nincs gond. Akinek pedig ez kevés, ott a 2,5 literes 194 lóerős és a 2,2 literes dízel változat

Három körműszer, a középső digitális.

Választék
A Mazda6-ból nincs igazi alapváltozat. Mindegyik jól felszerelt, és az Attraction alapváltozat felett már az összes vezetéstámogató rendszer, headup display, 19 colos alufelnik és számos kényelmi extra jár. A Revolution Top és a Takumi Plus olyan tételeket tartalmaz, mint a fűthető és hűthető első ülések, kormányfűtés, 360 fokos kamerarendszer és telefontükrözés. 10,3 milliónál indul az árlista, míg egy összkerékhajtású 184 lóerős dízel 13 millió feletti, egy kettőfeles automata benzines 12,2 milliós árcédulával rendelkezik. Ez az ára a kifinomult japán technikának, amit kivételesen egyedi köntösben kínálnak.

A sportos far tekintélyes csomagteret rejt.
Kapcsolódó témák: #Gázfröccs | #Teszt | #Újautó |