Hirdetés
Gázfröccs teszt: Ford Puma ST-line mHEV

Mérges macska

Győr+
2020.04.03. 06:02

A Ford Puma egy született városi crossover sportos génekkel, megnyerő külsővel és részletekkel. Egy mild­hibrid, ami meglep és mosolyra fakaszt.

Hirdetés

Új formában
Az előző évezred végén a Ford a Fiesta alapjaira, Puma néven épített egy megfizethető kupét. A fiatalos kocsi sikert aratott a versenysportban – többek között Kőváry Barna ex-trabantos raliversenyző kormányzása alatt. 2020-­ban egy kisméretű crossover formájában született újjá a Puma, ismét a Fiestára építkezve. A dizájn magáért beszél. Ívek, domborított sárvédők, izmos far és szúrós tekintet jellemzi. A fekete tetővel kombinált meggybordó – Lucid Red – tesztautó ST-­line X felszereltségével járó fekete hűtőrács, sportos kötények és a 18 colos alufelnik álló helyzetben is ugrásra kész nagymacskának láttatják a Pumát. Alig 4,2 méteres hosszával igazán kompakt, mégis feltűnő jelenség az utakon.

Van benne valami… sportos

Kihívásra felkészítve
Az egyre sűrűbb kis, városi „terepjárók” piacán egyre nehezebb ütős ajánlattal előrukkolni. Mit tud a Ford, amit a többiek nem? A látványos lemezruha alá is pakoltak ezt­-azt. A Fiestából ismerős műszerfal a bevált receptet követi, ergonomikus, nagy kijelzős és variálható dizájnbetétekkel dobható fel. Lehet fa, zongora ­ lakk vagy éppen – az ST­-line­ban – karbon hatású, megbolondítva piros csíkokkal itt-­ott. Itt alapáras a sofőr előtti 12 colos LCD – Titanium szinten 390 ezerért, automatikusan vezérelt LED főfényszórókkal (kipróbáltuk, nélkülözhetetlen extra!) –, ami csodás grafikát kapott. Az üzemmódváltó ezzel együtt válik értékessé: ECO, Normál, Csúszós, Terep vagy Sport módban egyedi felület és látvány fogadja a pilótát. Igen, pilótát írtam. Mert a start­-gomb megnyomására a háromhengeres, ezres visszafogottan kezd, majd az első métereken kiderül, többre is képes. A mi autónk 155 lóerős, mild-­hibrid rendszere 220 Nm nyomtékával úgy lódítja meg – minden helyzetben – az alig 1300 kilós Pumát, mintha folyamatosan egy kihívást teljesítene: ő legyen a legfürgébb az úton.

Hirdetés
Fiesta – ami jó

Turbó+villany
A downsizing eljutott a csúcsára, a környezetvédelmi normák szigorodása kipréselte a gyártókból a maximumot. Adott az EURO 6.2­-t teljesítő EcoBoost motor, megspékelve egy 48 voltos hibrid rásegítéssel – ami a „lassítási” energiát tárolja, majd gázadásra rendelkezésre bocsátja. Azért lassítási energia, mert már gázelvételre visszatermelünk, és ha rátaposunk a fékre, akkor a hidraulikus rendszer dolgozik. Az egész technika gyakorlatilag egy kis villanymotorból áll, ami mechanikusan szíjhajtással csatlakozik a főtengelyhez és villamos kötéssel a hátsó ülés alatti akkuhoz, ami tárolja a villanyt. Önállóan nem tud elektromosan közlekedni, de 2-­5 decit a fogyasztáson, és ülésbe préselő érzést hoz bőven! Pont, amikor még a turbómotor csak éledne, akkor ad bele mindent a villanymotor. Ez a rendszer csupán 120 ezer forintért kérhető a 125 lóerős alapmotorhoz!

Megabox – a csomagtartó mélyén eg yüreg

Napi öröm
Kipróbáltuk az alapmodellt, ami „csak” 170 Nm-­t tud, hibrid kiegészítő nélkül, már az is üt. De a csúcsmodell nagyobbat. Minden út a bevásárlásba öröm, a hétvégi kirándulás a gyerkőcök mosolyával együtt élvezetté válik – legyen az út akár négyórás. Mert a Puma nagyon virgonc. Csak fokozza a helyzetet az alapból csendes utastér, amibe a sprinteknél a páratlan hengerek mormogása sportos hangulatot varázsol, ha éppen nem bömböl a B&O hifi. A 400 literes csomagtartó alá szerkesztett Megabox tárolóban akár a sáros kutyusunk is utazhat. Vagy az 50 kilóig terhelhető, műanyag, mosható, és lefolyónyílással is rendelkező üreg viheti a magas virágokat is költözéskor! Ha ilyenkor a négylábú a koszos mancsával elöl utazott, akkor pedig a mosógépben mosható, levehető üléshuzatok jönnek jól.

Lassításkor energiát tárolunk

Versenyben
Ha nem győzött volna meg valakit gyorsaságával, praktikumával és szépségével a Puma, talán az ára megteszi. Az „alap” Titanium – klímával, 17 colos alufelnikkel, elektromosan behajtható és állítható tükrökkel – már 5,83 millió forintért, a mild­-hibrid verzió alig 6 millióért rendelhető, 5 év garanciával. Ha fontos a digitklíma, króm kipufogóvég, 8+12 colos TFT­kijelzők, színre fújt küszöbök, vezetéstámogatók garmadája és extra dinamika, akkor érdemes a tesztautóhoz hasonlót választani. Egy ilyen mérges Puma ST-line csúcsmodell nagyjából 7,5­8 millióért vezethető haza – mosolyogva.

Kapcsolódó témák: #Gázfröccs | #Teszt | #Újautó |
likeold
a fb oldalunkat