Gázfröccs teszt: Ford F-150 V8

Munkagép a családnak

Győr+
2021.03.12. 09:56

A Ford F-150 története 1948-ban kezdődött. Azóta 14 generációt élt meg a típus és minden idők legsikeresebb pickupja az USA-ban. De vajon hol a helye egy ilyen batárnak kis hazánkban?

Méretes
A 2020-as széria, amit meghajtottunk, sorban a 13. generáció – most frissül, és követi a tizennegyedik. A Ford amerikai „full-size” platós teherautója nagy. Nagyon nagy. A Supercrew felépítmény, azaz a dupla kabinos kivitel nem európai mércével készült. A hátsó sorban akkora a hely, mint egy kisebb táncteremben, főleg, ha felhajtjuk az ülőlapokat. De a padon ülve is limuzinos élményt kap az ember. Ennek és a három méretben kapható platónak köszönhető, hogy a tesztautó a közepes puttonnyal 6,5 méternél is hoszszabb. Elöl sem kicsi, sőt az elöl ülők, ebben az ötszemélyes változatban – létezik „egybepados”, hatszemélyes – csak akkor találkoznak, ha már kiszálltak a kocsiból. Konkrétan a könyöklő 40 cm széles, alatta 60 literes tárolóval. A műszerfal a szokásos pickupos minőségű, de tele minden jóval: ülés fűtés-hűtés kapcsoló, nagy kijelző, dupla klíma és hajtásválasztó kapcsoló.

Ez itt a plató – ettől (is) munkagép

Hajtás
Egy pickup lelke a hajtás. Ennek a jószágnak pedig egy Coyote V8 dohog az orrában. Ez a blokk pontosan az, amit a Mustang kap. Benzines szívómotor, közel 400 lóerővel és 542 Nm nyomatékkal. Társítottak hozzá egy 10 sebességes bolygóműves automata váltót, így nem is eszik sokat ahhoz képest, hogy üresen 2,4 tonnás a nagy Ford. Viszont nagyon megy. Hat másodperc körül gyorsul százra, és megállíthatatlanul tör előre. Ahhoz képest, hogy hátul laprugós, egészen kényelmes, bármilyen útviszonyok között. Persze nem az aszfaltcsík az igazi terepe, inkább a földút, a sár, a dagonya. Ott jól jön, hogy a kipróbált Lariat felszereltséghez társítottak összkerékhajtást is. Az alapból hátul kaparó hajtásba automatikusan bekapcsolhatjuk az első tengelyt; és zárható, illetve felező is van. Meghajtottuk laza földúton, meg sem kottyant neki. Igazából szerette. És mi is élveztük a mindenen átgázolást…

Az utastér óriási és kényelmes

Amire jó
Szóval, egy ilyen igásló tényleg befogható, akár földmunkára is. De legalábbis a tanyai léthez jól jön az óriási plató, a 400 kg-ot is bíró csillapítottan lenyíló hátfal, vagy az óriási vontatási képesség (akár 5 tonna). Ha kell, akkor pedig 5 személlyel furikázhatunk, teljes kényelemben
autópályán, országúton, városban. Persze parkolni ne akarjunk máshol, csak a busz- vagy kamionpihenők környékén. Teljes értékű munkagép és kényelmes utazóautó egyben.

Hátul nem európai méretekkel bír – ÓRIÁSI

Végítélet
Az Egyesült Államok legkedveltebb autója az F-150. Úgy összességében ebből adnak el legtöbbet, évente körülbelül 900 ezer darabot. Most már tudom, hogy nem hiába. Kiforrott, robusztus és gusztusos. Az orra brutális, a motorja bivalyerős és mindenhol eszméletlen tereket ad. Ezenkívül olyanokat, ami talán más nem is. A lökhárító fémből van, nem műanyag dísz. Azért, hogy az amerikai háziasszonyok és farmerek egyaránt tudják vezetni, a pedálsor elektromosan állítható. Az utastérben és a platónál is van 12 és 110 V-os csatlakozó. És tolatóradar, plusz tolatókamera – ez nélkülözhetetlen ennél a méretnél. Az pedig csak hab a tortán, hogy turbós V6-os motorokkal is elérhető, ami még jobban az ülésbe présel – például a Raptor csúcsverzió 450 lóerővel, 620 Nm nyomatékkal –, viszont nem adja a V8 eszméletlen gurgulázását. Az csak itt és most volt.

Igazi élettere az úttalan utak
Kapcsolódó témák: #Gázfröccs | #Teszt | #Újautó |