Teszt: Skoda Enyaq iV 80

Erre vártunk

Győr+
2021.06.04. 08:53

A Skoda útja a megbízhatótól az „átlagosnál mindig nagyobb utasterűn” át a tökéletes elektromos autóig vezet. Legalábbis itt tartunk most. Az Enyaq egy óriási és szerethető, praktikus és élvezetes villanyautó.

A recept
A VW konszern belehúzott az elektromosautófejlesztésbe, és a Skoda az első márka, ami egy közepes crossover méretű, tisztán villamos hajtású modellel betörhet a piacra. Az Enyaq se nem SUV, se nem kombi, se nem egyterű. Valahol e három kategória tökéletes kombinációja. 4,6 méteres hosszon és 1,6 méteres magassággal sikerült vonzó formát kreálniuk a cseh mérnököknek. Az autó orra robusztus, a LED-lámpák pedig az ékkövei. Oldalról a szépen ívelt tetővonal, az ügyesen alkalmazott élek és domborítások, valamint az opciós 21 colos kerekek finomítják méreteit – sikerrel. Az Enyaq fara fekete és szürke aerodinamikai elemekkel zárja a
karosszériát. Az összképen több részlet is tovább javít: a motorházetetőn a „Skoda-árok”, ténylegesen kivágott levegőbelépők az orr – spoileren, és a rácsimitáció az A-oszlop tövében. A kocsinak nagyon jól áll a Sarki-ezüst metálfényezés, ami kicsit zöldes és nagyon egyedi. A tesztautót mindenki megcsodálta.

Méretes, de szépen rajzolt crossover

A tartalom
Az utastérben leesett az állam. Az Enyaq egy luxusautó. A konyakszínű bőrülések, és ugyanez a bőrborítás a finoman ívelt műszerfalon telitalálat. Az autóhoz különböző hangulatú, színű és anyagokat használó dizájncsomagokat rendelhetünk. Így lehet fekete bőr, vagy éppen drapp szövet is a domináns. Tetszik, hogy nem minden érintős, van egy gyorsgombsor a legfontosabb funkcióknak, klasszikus multikormányt is kapunk, és váltó-pöcköt. A sofőrrel szemben egy kicsi, csak a legfontosabb infókat kijelző LCD „néz” ki a műszerfalból. Középen pedig egy 13 colos képernyő trónol, amin az infotainment rendszer fut. Itt például a térképen megnézhetjük, meddig autózhatunk az akkutöltöttség alapján, vagy látványos grafikai felületen állíthatjuk be a vezetéstámogató rendszert. De akár vezeték nélkül csatlakoztathatjuk telefonunkat (Android Auto és Apple Carplay) a belső wifihálózatra – így a Waze és a Spotify is a szokásos módon fut. A belső méretek elöl-hátul is elképesztőek, plusz kapunk egy 580 literes csomagteret.

A luxus maga

Az élmény
Az „indítás” annyi, hogy rálépünk a fékpedálra. És már mehet is a menet. Csak a külső hanggenerátor „zúg” – a gyalogosok érdekében –, amúgy tökéletes csendben haladunk. Padlógázra annyira meglódul a 2 tonnás vas, mint egy 400 lóerős benzines, csak itt nincs gondolkodási idő – azonnal megy. A rendszer 204 lóerős, a nyomaték 320 Nm és hátul hajt. De ezek az adatok a „hagyományos” autók szintjén a kétszeresét sejtetik. Nemcsak a hangtalanság és a megszakítás nélküli gyorsítás, de az alacsony súlypont miatt a kanyarodás is gyorsvonatszerű. Hiába magas az építése, az akkupakk a padlóban van, így alig billeg a kocsiszekrény. Az állítható futóművel pedig finomhangolhatjuk az élvezeti faktort. Egyébként a füstmentes haladás a 80 kWh-s akksival akár az 500 km-t elérheti.

Hátul is óriási

Az ár
Az Enyaqból van egy 50 kWh-s akkuval szerelt alapverzió, ami 150 lóerős, majd jön a 60-as (180 LE) és a csúcs, a 80-as (204 LE). Hamarosan érkezik utóbbinak a kétmotoros változata 260, és az RS 295 lóerővel. Hosszú alapfelszereltségi és extralista tartozik a típushoz, szóval lehet szemezgetni a komfort, sport és dizájn csomagok között. Az alapára kicsivel 15 millió
forint alatt indul, egy jól felszerelt 204 lóerős pedig 18-20 millió között érhető el. Prémium autó, eszméletlen teljesítménnyel és méretekkel. Mivel tisztán villamos hajtású, ezért relatív drága, de a konkurenciánál olcsóbb, és mégsem kell lemondanunk semmiről. Sőt!

Ekkora villanyautó márpedig nincs! 😉
Kapcsolódó témák: #Gázfröccs | #Teszt | #Újautó |