Hirdetés
Gázfröccs teszt: Peugeot 5008 GT-LINE 2.0 HDI EAT8

Foggal és örömmel

Győr+
2019.12.12. 10:43

Azt hittem, már találkoztam az oroszlánkirállyal. De kiderült, a 3008 csak a herceg volt, most itt az igazi király. A Peugeot 5008 minőségi, tekintélyes és hétszemélyes. Minden megvan benne ahhoz, hogy beférkőzzön a szívünkbe, és a család tagja legyen.

Hirdetés

Hatásvadász
A külsőn mélázzunk el ismét. Az orra vadmacska, a lámpákba betüremkednek a szemfogai, oldalról egy magas kombi, hátul pedig tekintélyes karmolt lámpás francia benyomását kelti. A fekete-­ezüst alufelnik és a hófehér fényezés jól áll a kocsinak. Belül folytatódik a játék a formákkal. A műszerfal körülölel, magasan van a kardánalagút, minden kézre esik – a térérzet mégis szellős. Bárhova nyúlunk, a felületek puhák, az anyagok szépek. Az ajtókon és a cockpiton végigfut az egyedi textilbetét, amit sötétben hangulatfények világítanak meg. Az indukciós telefontöltő a középkonzol alatt nagyon hasznos. Fölötte az ipari formatervezési díjjal jutalmazható gombsor, majd a nagyméretű érintőképernyő következik. Előttem is egy LCD mutatja a sebességet, fordulatszámot és minden egyéb kiválasztott információt – amit a kormánykerék fölött elnézve láthatunk, így alig kell az útról levennünk a szemünket. Az animáció nagyon komoly. Ha középen megjelenítjük a térképet vagy a digitális sebességmérőt, akkor animált, élethű réz forgótárcsák mutatják, mennyivel megyünk, mennyit pörög a motor. Minden megjelenítés váltásakor számítógépes játékra hasonlító effekttel örvendeztet meg minket a rendszer.

Az óriásragadozó

Továbbgondolva
Az 5008 a 3008­-hoz képest hosszabb, terebélyesebb, igazi nagymacska. A tengelytáv, és ezzel a hátsó sor térkínálata 16,5 centiméterrel nőtt, a teljes hossz pedig majdnem 20 centivel, 4641 milliméter lett. A csomagtér 5 üléssel 780 literes (!), minden ülést lehajtva pedig közel 2 köbméteres a hely. A hátsó sor három teljes értékű, különálló fotelből áll, melyek sínen tologathatók, támlájuk dönthető. A szélsők előrebillennek és –csúsznak, a harmadik sorba beszállást megkönnyítendő. A raktér padlójából pedig két kisebb ülés hajtogatható ki – a gyerekek nagy örömére. Ezek a különbségek. Ami pedig egyezik a 3008­-cal, az az első sor, műszerfal, kezelés, luxus. Innentől ne a számok, hanem az érzések beszéljenek. Ha beülünk az 5008 meglepően kicsi volánja mögé, hatalmába kerít a birtoklási vágy. Megmarkoljuk a vastag bőrkormányt és a váltó „kapcsolóját” D­-be húzzuk, majd rábökünk a sport­gombra. Kezdődhet a móka. Akár hat utas társaságában, a pilótafülke hatású vezetőülésből dirigálhatjuk a 180 lóerős dízel erőforrást. A motorhang különösen markáns – sport módban –, az autó közvetlen és jól irányítható. Hiába nőtt, mégsem vesztett sportos bájából.

Hirdetés
Peugeot 5008

Megbízható technika
A nagy dízelmotorral meglehetősen vehemensen lehet menni a Peugeot SUV­-val. Ám az 1,2 literes, 130 lóerős benzinessel sem kell szégyenkeznie. Ezek közé pedig beékelődik az 1,5 literes kisebbik dízel (130 LE) és az egyhatos turbós benzines (180 LE). A kézi váltók 6 sebességesek, az Aisin-tól érkező 8 fokozatú, megbízható bolygóműves automata pedig a kisebbekhez opciós, az erősekhez széria. Utóbbit próbáltuk a tesztautóban és jól teljesített, még a kormányról is kezelhető manuális módja is van. Az angol JD Power felmérése szerint, több mint 11 ezer adat alapján 2015–2018 között a Peugeot volt a legmegbízhatóbb márka, kategóriájában pedig a 3008 lett a második helyezett. Ez azt jelenti, hogy a tökéletesített forma és funkció mellett a technika is eléri a prémium szintet.

Óriási a hely a második sorban, 3 különálló üléssel

Mennyiért?
Az 5008 ára már 8 millió forinttól indul, amiben táblafelismerő, sávelhagyásra figyelmeztető, kétzónás klíma és a két LCD is benne van. Ehhez egy hatszázezres csomaggal többek között tolatókamera, navigáció, kulcs nélküli indítás, fűthető ülések és automatikus vészfékrendszer is kapható – teljessé téve a felszerelést. Minden 5008-ban van plusz két ülés, tehát nagycsaládosok megkaphatják rá a 2,5 millió forintos támogatást. Így akár a csúcsdízel tesztautó GT-­line felszereltséggel felturbózva is elhozható kevesebb, mint 9 millió forintért. Aztán hallgathatjuk a hátsó sorból: „Apa menjünk még egy kört, nem akarok kiszállni!” Jogosan.

Kapcsolódó témák: #Gázfröccs | #Teszt | #Újautó |
likeold
a fb oldalunkat