TESZT: Ford Kuga 2.5 PLUG-IN HYBRID

Kompromisszum nélkül

Győr+
2021.12.08. 17:11

A Ford Kuga a tökéletes SUV. Tágas, mégis sportos testalkatú és dinamikusan vezethető. A szépsége mellett most bizonyította technikai rátermettségét. Tölthető hibridként próbáltuk ki.

Orrhosszal győz

A Ford Kuga második generációja igazán csábító crossover a középkategóriában. 4,6 méteres hosszával még kezelhető méretű, mégis sikerült igazán sportos alakot formálni neki. A „hátratolt” utastér miatt tisztességes motorháztető trónol a lapos orron, ettől az arányai egy hátsókerék-hajtású autóra hajaznak. A közel 1,7 méteres magasságát ezzel és a majdnem 1,9 méteres szélességgel leplezi – sikeresen. A könnyed formát finom ívek és erőteljes vállak teszik dinamikussá. Továbbá ott vannak a 18 colos, esetünkben a Solar Silver, csodás szürke metálfényezéshez passzoló, sötétszürke alufelnik és a valódi dupla kipufogóvég.

Dupla kipufogó és zöld rendszám

Belül is adja

Most már alap, hogy sok kijelző és érintő felület várja az új autók gazdáit. A Kugában is van egy LCD, a vezetési módhoz igazodó, kidolgozott grafikával, illetve egy középkonzoli képernyő a multimédia, navigáció és a beállítások kezelésére. De kapunk egy „klasszikus” gombsort a fűtés-szellőzés kapcsolgatására, ahol helyet kapnak a szélvédő-, ülés- és kormányfűtés kapcsolói is – a téli autózás elengedhetetlen tartozékai. Szóval elöl teljes a komfort, minden a helyén, és még Head-Up Display is kérhető. Hátul sem rossz a helyzet, mivel a pazarlóan nagy tér az ülések tologatásával és a háttámlák döntésével variálható, annak megfelelően, hogy több csomagtér (411–581 liter) vagy fejedelmi kényelem kell.

Sportos hangulat, minden a helyén

Hajtás pajtás

Elérkezett az indítás: egy gombnyomás és egy menetválasztó tárcsa D-be tekerése. És a Kuga „READY”. Ekkor elektromos hajtással indulunk, és megyünk, megyünk, ameddig a város tart. A plug-in, azaz konnektorról (gyorstöltőről) tölthető hibrid 40–55 km-t tud megtenni tisztán villamos hajtással, a 14,4 kWh-ás lítium-ion akkupakknak köszönhetően. Ha kell, akkor viszont van egy „tartalék” benzinmotorunk. A 2,5 literes négyhengeres hangtalanul indul, ha szükség van rá. Például padlógáznál. Ilyenkor a 225 lóerős rendszerteljesítmény és a 230 Nm nyomaték brutálisan beleprésel az ülésbe. Hát még, ha Sport módba kapcsolunk! Ilyenkor a gázpedál pöccintésére ugrik a Kuga. Ráadásul, ha korrektül adagoljuk a gázt, akkor a fokozatmentes automata váltó „kapcsolgat”, így az autózás hangulata sem csorbul.

Irányváltó tárcsa és hajtásmód gombok

Finomságok

A plug-in hibrid Kuga a kombinált hajtással, null emisszióval is vezethető és közel 800 km-t tudunk vele autózni benzinnel, töltés nélkül. A rendszer automatikusan gazdálkodik az energiával. A fékezést, ha lehet, 100%-ban betölti az akkukba, és ezt minden lassításkor jelzi is. Amíg tud, elektromosan hajt, akár országúti sebességnél, „vitorlázó” üzemben is. De beavatkozhatunk, kényszeríthetjük, hogy tartalékolja az akku készleteit (későbbi városi menetre), vagy éppen töltsön vissza menet közben. Univerzálisan használható, élvezhetően vezethető, pedig 1800 kg, és a fogyasztása csak 5–7 liter nagy átlagban. Ha mindig töltjük hálózatról (otthon vagy munkahelyen, 3–6 óra alatt), akkor az első 50 km mindig „ajándék”.

A középkategóriás SUV mintapédája

Költségvetés

Egy Kuga 9,5 millió forinttól indul, 150 ló erős 1.5 EcoBoost motorral. Ha fontos az összkerékhajtás, válasszuk a normál full-hibrid verziót (FHEV), kisebb akkupakkal, maximális hatótávval (900–1000 km), esetleg egy dízelt 12,8 millió körül – ezek 190 lóerősek. A plug-in, tölthető hibrid ára Atkinson-ciklusú, takarékos motorral, zöld rendszámmal és 225 lóerővel 14,5 milliótól indul – választható stílussal és minden földi jóval felszerelve. Legyen limitált szériás, Titanium X, ST-line vagy Vignale, mind hozza a csúcsot, amit ma egy hibrid autó tudhat. Sőt, több élménnyel és közben kevesebb
károsanyag-kibocsátással.

Kapcsolódó témák: #Gázfröccs | #Teszt |