Teszt: Cupra Formentor 1.5 TSI DSG

Élvezd!

Győr+
2021.06.08. 09:48

A Cupra önálló életre kelt. A Formentor képviseli mindazt, amit elvárunk egy fiatal, sportos modelleket készítő autógyártótól. Ráadásul látszik rajta, hogy élvezettel tervezték.

Honnan hova
Tisztázzuk, a Cupra sportmodellekből önálló márkává fejlődött. És az első teljesen önálló Cupra típus a Formentor. Egy olyan kompakt cross-over, ami nem akar terepjárónak látszani. Hanem egy magas építésű hot-hatch, brutálisra formált lemezköntösben. Mallorca szél formálta sziklái,
a Formentor-fok csipkézett partja ihlette a kocsi részleteit. A hosszú, lapos orr és rajta a méretes Cupra embléma akár egy mangafilmbe is elmenne. Az utastér hatásosan szűkülő ablakokat kapott, és ott van a hátsó sárvédő éle, ami csúcs. A Cupra önálló életre kelt. A Formentor képviseli mindazt, amit
elvárunk egy fiatal, sportos modelleket készítő autógyártótól. Ráadásul látszik rajta, hogy élvezettel tervezték. Az autó fara lapos, kupészerű, és kapott egy teljes szélességben elnyúló hátsó lámpát. Oldalnézetben az óriási kerekek és bakancsforma mellé az SUV-érzést a szürke kerékjárati ívek és a fekete tetősín adja. A forma tényleg „adja”!

Bakancs forma, hosszú lapos orr, ami a vezetőülésből is látszik

A rézangyalát
Bent folytatódik a sokk. A rézszínű betétek dominálnak a szögletes légbeömlők körül, és a Cupra embléma is ebben a színben tündököl. A
bőrkormány és a műszerfalborítás varrása is a rézzel harmonizál, ahogy a két LCD-kijelző grafikája. A réz és a sötétszürke, a fémes hatás egészen új, sportosan elegáns hangulatot varázsol a beltérbe. A tesztautó sötétszürke szövet ülései sem rosszak, de az opciós Petrol-kék bőrülések integrált fejtámlákkal hozzák el az igazi Cupra-érzést. Ehhez hozzátesz a panoráma üvegtető és a LED hangulatfénycsík, ami körbefut a műszerfalon és az ajtókon.

Belül a fekete és a réz dominál

Szívvel tervezve
Az egész Formentor „jelenség” akkor áll össze, ha megyünk vele egy kört. Az 1,5 literes, 150 lóerős benzinmotor és a DSG automata váltó kombinációja a turbónak hála szépen meglódítja a Cuprát – minden körülmények között. Ha esetleg ez nem lenne elég, ott a 190, 245 vagy 310 lovas kétliteres, esetleg a 204 és 245 lóerős verzióban elérhető plug-in hibrid. Hosszú távon utazóknak pedig van egy EVO TDI dízel is. De mindegy, melyiket választjuk, az az egyedi érzés mindegyikben ott van, hogy a Formentort minden porcikájában autózásra tervezték. A futómű isteni, a kormányzás közvetlen, az ülések tartanak. Családi kompakt, tekintélyes csomagtérrel (450 liter), mégis a vezetőülésből pontosan olyan a motorháztető látványa, akár egy kétszemélyes roadsterben. És körülbelül annyi fej fordul utána az utcán, mint egy kétüléses után – főleg ebben a „camouflage”, sötétzöld színben.

A hátsó izmos, a lámpa egybeér

Mindent bele
Egy sportkocsiba, ami ráadásul prémium részletekkel rendelkezik, illő minden földi jót belepréselni. A Cupra is beletett mindent a Formentorba. Az „alap” verzió is teljes vezetéstechnikai csomagot, háromzónás klímát, LEDlámpákat és sportos kiegészítőket rejt magában. A VZ változat pedig ezt csak olyanokkal tudja fokozni, mint a navigáció, 12 colos központi kijelző, WIFI, állítható lengéscsillapítók és kamerás parkolássegítő rendszer. Vagy válogathatunk az opciós csomagokból is és teljesen egyedi Formentort rakhatunk össze magunknak. Az ára 10,5 millió forinttól indul. Egy 310 lóerős összkerékhajtású VZ kivitel közel 18 millióba kerül. De ne feledjük, hogy egy Cupra a luxusautók és a sportautók egyedi kombinációja, maximális élménnyé érlelve…

Kapcsolódó témák: #Gázfröccs | #Teszt | #Újautó |