Új, innovatív toborzási technikák a XXV. Győri Állásbörzén

Győr+
2019.04.11. 09:34

A térség legnagyobb rendezvényévé vált az immáron huszonötödik alkalommal megrendezett Győri Állásbörze a Széchenyi István Egyetemen. A kiállítók standjai, a prospektusokban megfogalmazott üzenetek és a beszélgetések tapasztalatai is azt igazolják, hogy az égető munkaerőhiánnyal párhuzamosan a cégek egyre egyedibb megoldásokat alkalmaznak annak érdekében, hogy a megfelelő számú és képzettségű humánerőforrás álljon rendelkezésükre.

A munkaerő kiválasztása évről évre korábbra tolódik az időskálán. Ezt jelzi, hogy a vállalatok már az egyetemi évek alatt kapcsolatba kerülnek a hallgatókkal. A legkülönfélébb hazai és nemzetközi gyakornoki programokat kínálják, támogatnak szakdolgozat projekteket. Felajánlják például a jelentkezőknek, hogy önmaguk válasszák ki „People Developer”-üket, mentorukat, aki a fejlődésüket támogatja.

Az autóipari cégek rendszeresen részt vesznek a börzén.

Az álláshirdetésekben a kínálati oldalon fontos, visszatérő elem a karrierlehetőség, a kreatív munkahelyi környezet, az emberközpontúság, a stabil jövőkép, a környezettudatosság, a cégen belüli közösségi élet és a rekreáció lehetősége, a családias hangulat, és természetesen a versenyképes jövedelem. Cserébe általában magabiztos idegennyelvtudást, rugalmasságot, nyitottságot, terhelhetőséget, kreativitást, önálló gondolkodást, megbízhatóságot, jó kommunikációs készséget várnak. Ez derült ki a Széchenyi István Egyetem XXV. Győri Állásbörzéjének standjait járva. Hiába valós trend, hogy az álláspiac is mindinkább az internetre tolódik, az emberi kapcsolat, a beszélgetés pótolhatatlan érték marad. Az érdeklődők a börzén feltehették személyes kérdéseiket, és a válaszokat azoktól kapták, akik a legjobban ismerik a kiszemelt céget, hiszen maguk is ott dolgoznak. Mi is tettünk egy körsétát, hogy belekóstoljunk a különféle cégkultúrákba.

Az ExxonMobilt képviselő Zsirai Péter elmondta, hogy 2017 óta állnak szorosabb kapcsolatban az egyetemmel, és az eddigi tapasztalataik pozitívak. Rengeteg érdeklődő kereste fel az elmúlt években is a standjukat, és nagyon elégedettek azokkal a diákokkal, akik aztán később kollégáikká válnak. „Ezért is igyekszünk minél szorosabb kapcsolatban maradni az egyetemmel, és szervezünk közös programokat. Jelenleg is sokféle pozícióra keresünk új munkatársakat mind az IT, mind a costumer service, mind a kontroller vonalon. Cégünk odafigyel a dolgozóira, különös tekintettel a biztonságukra, az egészségükre, a munkavégzés feltételeire. Nagyon jó környezetben, kihívásokkal teli feladatkört tudunk biztosítani számukra. Kisebb széchenyis különítményünk van már a cégnél” – mondja Zsirai Péter.

Tehetséges, fiatal mérnököket keresnek az Óvártejnél.

Carlo Volpétól, a 130 fős, tizenkét milliárdos forgalmú Óvártej reprezentánsától megtudtuk, hogy olyan tehetséges, fiatal mérnököket keresnek, akik a jövőben akár vezető pozíciókat is betölthetnek. A minőségirányításban, az új gépek mellett egyaránt szükség van új munkaerőre. „Azért jó nálunk dolgozni, mert finom a termékünk, mert barátságos, családias cég vagyunk, a fiatal munkatársak is közvetlen kapcsolatban lehetnek a vezetőséggel, és nagyon jó lehetőségek állnak előttük. Az olasz vezérigazgatónk is fiatal laboránsként kezdett, és tizenöt év alatt eljutott a csúcspozícióig. A családi tulajdonban lévő olasz anyacégünknek jó nemzetközi kapcsolatai vannak, ezzel is élhetnek a munkatársak” – hangsúlyozza Carlo Volpe.

Horváth Dalma HR generalista az SMR mosonmagyaróvári gyárában. Dalma alumniként tért vissza az egyetemre, az állásbörzére, ugyanis az Apáczai-karon végzett. A széchenyis frissdiplomások nagy értékének tartja, hogy a gyakorlatorientált képzésben már a munkaerőpiacra kerülés előtt komoly tapasztalatot szerezhetnek. A duális képzésben is partnere a Széchenyi-egyetemnek az SMR, ugyanígy sok gyakornokot is fogadnak, akik az iskola mellett szeretnének még több tapasztalatot szerezni. Dalma a cikk bevezetőjében említett, a munkaerő keresésben alkalmazott kreativitásra is kiváló példát említ. Az SMR azon túl, hogy jelen van a közösségi médiában, és külsős cégekkel is kapcsolatban áll, saját, belső toborzási rendszert is felállított. „Honoráljuk azokat a munkatársakat, akik új munkavállalókat ajánlanak, és akik azután legalább hat hónapig ott is maradnak nálunk. Ez a fajta toborzási prémium nagyon népszerű lett a kollégák körében. Ismerősöket, barátokat, régebbi kollégákat csábítanak hozzánk. Nagyon jó, fiatalos, dinamikus csapat várja őket egy biztos hátterű cégben, nemcsak vertikális, hanem horizontális fejlődési lehetőséggel” – mondja Dalma.

Nyerges Csaba/Széchenyi István Egyetem