Győr+
2017.05.26. 13:52

Ügyfélbarát szolgáltatás

A nyugdíjcélú megtakarítások fontosságával kapcsolatban hétről hétre az elmúlt évek gyökeres társadalmi változásairól írtunk.

Most a jogszabályi módosulásokról számolunk be állandó szakértőnk, Zsidi Mária segítségével. Ezzel kapcsolatban az Aegon Biztosító megyei igazgatója rámutat a 2008-ban indult világméretű gazdasági válságra, amikor is a pénzügyi világ jelentősen átalakult. Az Európai Unió válaszlépésként már akkor több szabályozási irányelvet megfogalmazott, az ügyfelek és a pénzintézetek védelme érdekében. Ennek köszönhetően 2016. március elsejétől kötelezővé tette, hogy kizárólag a szerződő fél élethelyzetére szabad csak terméket ajánlani. Így az Aegon Biztosító tanácsadói törvényi kötelezettségüknek eleget téve, egy rövid igényfelmérő segítségével állapítják meg, és ajánlják a megfelelő biztosítási terméket. Ez egy bizalmi beszélgetés keretében történik, az ügyfél által választott helyszínen és önkéntes válaszadásaival. Csak ezután, a felmerült valós igények megismerése és kiértékelése után történik a termékajánlás.

Zsidi Mária, az Aegon Biztosító megyei igazgatója

„Az igény alapú értékesítés fontosságával egyetértek – foglalja össze a szakértő –, hiszen képzeljük el, hogy egy közel másfél órás személyes találkozón, akár tíz-tizenöt év befektetéseiről születhet döntés, így az egyszerű, érthető, de minden egyéb szabályozási irányelvet betartó kommunikációt kell érvényesíteniük a tanácsadóknak az ügyfelekkel.” A folytatásban Zsidi Mária hangsúlyozza, nem alakulhat ki kommunikációs aszimmetria annak okán, hogy több információ marad a birtokukban a termékről, mint az ügyfeleknek. A helyes gyakorlati eljárást, illetve a törvények, szabályok betartását folyamatos próbavásárlásokkal ellenőrzik, melyekről visszajelzéseket adnak, és szükség szerint oktatásokat szerveznek, illetve a tanácsadók munkáját mentorokkal segíthetik. Fontos megjegyezni, hogy minden biztosítóra vonatkoznak ezen előírások. Az igényfelmérés során az ügyfélnek lehetősége van arra, hogy bizonyos kérdésekre nem válaszol, azonban ez esetben mindig felhívják a figyelmét, hogy a kért információk, adatok hiányában nem képesek az elvárásaihoz, lehetőségeihez legjobban igazodó biztosítást javasolni, és ezáltal egy esetleges – a nem közölt adattal összefüggő – későbbi vita esetén az ügyfél kevésbé, vagy egyáltalán nem tudja érvényesíteni az érdekeit.

A témával kapcsolatban további részletek a Győr+ Rádió adásában hangzott el.

(x)