
Az idei évben Magyarországon eddig több autót adtak el a tervezettnél. A Porsche Győr mintegy 400 új, és 300 használt autót szeretne értékesíteni 2011-ben. Városunkban új Hyundai szalon is nyílik.
Jóllehet pozitív elmozdulás érezhető az eladási adatok alakulásában, mégsem beszélhetünk az autópiac magára találásáról, illetve helyzetének egyértelmű javulásáról – így kommentálta az idei első nyolc hónap országos értékesítési statisztikáit Radnóti Zoltán, a Porsche Győr igazgatója. Pedig az idén eddig a tervezettet meghaladó mértékben vásároltak autót a magánszemélyek és a cégek.
A Porsche Győr új autóból eddig 19 százalékkal többet, szám szerint 250 darabot, használt gépkocsiból pedig 190-et értékesített 2011-ben. A nyereség szempontjából kiemelkedő eredménnyel szolgált a június és a július hónap.
Az általuk forgalmazott modellek közül a legkeresettebb a Skoda Octavia, a Volkswagen Passat, az Audi A4, A6 és Q5.
A konszern vásárlói két csoportra oszthatók: magánvevőkre és céges megrendelőkre.
Magyarországon az eladott új autók közül körülbelül 30 százalék magáncélú, 70 pedig céges vásárlás. A régió gazdasági potenciálját mutatja, hogy ez az értékesítési megoszlás a Porsche Győrnél 40-60 százalék.
A győri cég a jövőben csökkenő magánvásárlásokkal és szinten tartó céges/flotta értékesítéssel számol.
A győri autópiac rövidesen régi/új szereplővel bővül. A több modellben is érdekelt Leier Autó Kft. szeptember 22-án új Hyundai szalont nyit a városban.
Simon Barbara