Győr+
2017.06.08. 13:44

Tekintélyes oroszlán Használtautó-teszt: Peugeot 607 2.7 V6 HDI Executive Titan 2007

A Peugeot néhány éve még jelen volt a nagy autók piacán. A 607-es ráadásul a nem prémiumgyártók termékei közül nemcsak az utolsó mohikán, de az egyik legszebb darab. Nézzük, mit tud egy tízéves francia luxusautó, V6-os dízelmotorral.

Szó, ami szó, élnek sztereotípiák a francia autókkal kapcsolatban. Főként a teleextrázott, elektronikával elhalmozott modellekről beszélik, hogy sok a gond velük. Kijelenthetjük, hogy ez is csak egy városi legenda, hiszen a Peugeot 607, ha jó kezekbe kerül, és megkapja a gondoskodást, akkor hiba nélkül fut több százezer kilométert. Tesztautónk egy több mint 260 ezret futott, szinte fullextrás példány. Tulajdonosa pedig százezres – hosszú távú – tesztje alapján nem panaszkodik rá. Mi ennyit ugyan nem mentünk vele, de sok minden az első pár száz méteren kiderült. De ne szaladjunk előre!

Az óriás Peugeot 2000-ben debütált, és 2005-ben kapott egy frissítést. A kocsi addigi sármja tovább fokozódott. Sok részleten finomítottak a dizájnerek, és hiába a 4,9 méter feletti hossz, van benne valami könnyed elegancia, amitől igazi oroszlán lesz a 607. Ugyan a túlnyúlásai viszonylag nagyok, a vonalvezetése egyedi, a fara pedig szépen ívelt. Ehhez társul a V6-os, 2,7 literes dízelmotor, amit egy japán (Aisin) hatsebességes automata váltóval zabolázhatunk meg. Kell is a kontroll, mert a 204 lóerőhöz 440 Nm nyomaték társul, köszönhetően a két változó geometriájú turbónak. Ezt az erőforrást a Forddal közösen fejlesztette a gyártó (PSA) és Jaguárokba, Land Roverekbe is bekerült akkoriban.

Régóta vágytam már arra, hogy egy igazi francia luxusautót vezethessek. Fél szemmel a Renault Vel Satist is nézegettem anno, de annak az extravagáns kialakítása megosztó, szemben a 607 kortalan, letisztult formavilágával. Beültem, indítottam. A dízelmotor csendben mordult fel. A motorbakok aktívak, ezért segítik a rezgéseket kisimítani. A belső csend alig múlik elindulás után, és még autópálya-tempónál is megdöbbentő a hangtalanság. Csak erősebb gázadásra hördül fel a motor, de akkor élvezhetjük a V6 muzsikáját, ami inkább zene, nem kellemetlen.

Mire kiértem a városból, a motor üzemmeleg lett, és megmutathatta, mire képes a 204 dízel lóerő. Nyugodt, kellő tartalékot adó erő lakozik benne. A váltó észrevétlenül kapcsol, bár nem a leggyorsabb – elsősorban elinduláskor gondolkodik többet a kelleténél. Stílusában viszont tökéletesen illett a nagy Peugeot-hoz. A beltér bőrborításai szépek – az idő és használat mellett is –, a kezelőszervek nem kopottak, és minden a helyén van. Bele lehet kötni a váltó nem egyértelmű jelöléseibe, vagy egyes krómcsíkok hullámosodásába, de ezek apró gyári hibák vagy használati nyomok. A mi kocsink egy kicsit viszszafogott felszereltségű (adózási okok miatt), így kis képernyős a multimédia, és nincs benne ülésfűtés. De van benne motoros hátsóablak-árnyékoló, tolatóradar, bluetooth kihangosító, villanyos csomagtér ajtó és memóriás ülés is.

A kormány kicsit kopott, fogása kellemes. A futómű hibátlanul teszi a dolgát, és a kényelmi fokozata a pré- mium márkák szintjét is eléri. Természetesen egy ekkora limuzin nem kanyarvadászatra termett, de nem is zárja ki számunkra teljesen a külvilágot. Egy igazi autópályázó, hosszú távú utazóautó a 607-es. Ilyen viszonyok között domborodik ki, hogy a méretes bőrülései kényelmesek is, és a 600 (!) literes csomagtér tényleg mindent elnyel. Ebben az autóban öten is utazhatunk! És a fogyasztása sem vészes, hiszen 7–9 liter között marad szinte miden körülmények között.

Szóval van egy francia csatahajó, ami mindent tud, amit a nagyok, csak a neve nem annyira vonzó. Mennyit érhet egy megkímélt példány? Létezik belőle 2,2 literes, négyhengeres, benzin- és dízelverzió, de hozzá jobban illik a hat henger, akár a tesztelt dízel vagy a 3 literes benzines. A piacon nagy az árszórás, de egy ráncfelvarrt 607 ára 1,2 milliótól indul és 2,5-ig tart. Ezek között a törésmentes, lekövethető példányok – ahogy a kipróbált kocsi is – a drágábbak. Nem lehet látatlanban egy autóról nyilatkozni, viszont a tesztautónk 2,2 millió forintért olyan magas szintű utazási komfortot és egyben élményt nyújt, amit tíz éve a francia mérnökök elképzeltek.

Szöveg és fotó: Nagy Viktor

Az autót biztosította:

CarMen Autó

Győr, Nádor tér 1.
Tel.: +36-70/335-5335, +36-70/427-6000
www.carmenauto.hu