Prémiumkategóriás tanautó segíti az oktatást a győri egyetemen

Győr+
2019.07.04. 09:25

Audi Q7 tanautó állt szolgálatba a Széchenyi István Egyetem Járműdiagnosztikai Laboratóriumában. A rendszám és alváz nélküli, de üzemképes jármű oktatási célokat fog szolgálni a győri campuson a Porsche Hungaria jóvoltából. A cég és az egyetem együttműködése nem újkeletű. A forgalmazó szakemberei több szerviztechnikai kurzust is tartottak már a hallgatóknak a győri egyetemen.

Prof. Dr. Lakatos István, a Közúti és Vasúti Járművek Tanszék tanszékvezető egyetemi tanára vette át az Audi Q7 tanautót Markos Lászlótól, a Porsche Hungaria (PH) műszaki vevőszolgálati igazgatójától a győri campuson, a Járműdiagnosztikai Laboratóriumban. Talán nem mindenki előtt ismert, mit is jelent a tanautó kifejezés. Tudni kell, hogy a szervizek, így a PH is folyamatosan oktatják az új technológiákat, az új modellekkel kapcsolatos ismereteket a munkatársaiknak. Ezt segíti, hogy a gyártók az első szériás tesztautóikból, miután azok teljesítették a tervezett próbafutást, néhány példányt oktatási autóként a szervizek rendelkezésére bocsátanak még az előtt általában, hogy forgalmazni kezdenék azt a típust.

Ilyen az egyetemre került 4,2 literes, benzines, összkerékhajtású Q7-es is, amin keresztül még idén is több száz autószerelő ismerkedett a komfort-elektronikával, az üzemanyagellátó- és asszisztens rendszerekkel. Az autó a szervizes „nyugdíjazása” után, a hozzá tartozó tananyaggal együtt került a forgalmazótól az egyetemre, természetesen immáron rendszám és alvázszám nélkül, de működőképesen. Az újabb és újabb típusok egyre gyakrabban jelennek meg a piacon, ez azt jelenti, hogy a tanautók is gyorsan cserélődnek, és nyugdíjazásuk után is olyan releváns műszaki tartalommal bírnak, ami hatékonyan segítheti az egyetemi oktatást.

Más módon is kapcsolódik a Közúti és Vasúti Járművek Tanszék a Porsche Hungariához. A forgalmazó szakemberi immáron két kurzust is tartottak jármű- és gépészmérnök hallgatóknak. Minden alkalommal házhoz jön a háromszor három órás képzés, amelynek végén a PH oklevelet is ad az ingyenes szerviztechnikai kurzust elvégző hallgatóknak.

„A munkafelvételtől az autó karbantartásán keresztül a minőségellenőrzésig, ügyfél-elégedettségig tartó szervizfolyamat, a szerviz- vagy műhelyvezetői pozíció speciális felkészültséget igényel. Ezért hozzuk el a campusra a szakembereinket, akik közül egyébként többen éppen itt, a Széchenyi Egyetemen végeztek” – mondja Markos László.

„Annak ellenére, hogy órarenden kívüli képzésről van szó, mégis nagy sikerrel, telt házzal nyitottuk, és lemorzsolódást nélkül zártuk a legutóbbi kurzust is, amiben az autóismereten és az ügyfél lélektanon túl olyan csemegék is vannak, mint az asszisztens rendszerek beállítása, a szórakoztató elektronikák diagnosztikája, vagy az önvezető funkciók felé mutató intelligens rendszerek szervizkérdései” – teszi hozzá Lakatos István professzor.

A tanszék és a Porsche Hungaria K+F tevékenységben is együttműködik. Rendszeresen felbukkan például olyan téma, amire a forgalmazók nem kapnak olyan mélységű tudományos magyarázatot a gyártótól, amit az egyetem megadhat. Ilyen szemüveggel nézték meg például a lítium akkumulátorok életciklusát, és hasonlították össze a benzines, dízel, elektromos és gázüzemű járműveket. „Olyan komoly anyagot kaptunk az egyetemtől, ami hosszú ideig etalon lehet ebben a témakörben” – mondta Markos László.

Fotó: Májer Csaba József

Nyerges Csaba/Széchenyi István Egyetem