
A világpremier apropóján az Audi Hungaria jóvoltából utaztunk Németországba, hogy a nemzetközi sajtó képviselőivel együtt élhessük át az új Audi Q3 első hivatalos megjelenését.
Éppen tíz éve kezdtem a karrierem a Győr+ Médiánál, azóta számos olyan rendezvényen vehettem részt, melyek fontos mérföldkövek voltak az Audi Hungaria életében. Legutóbb akkor, amikor az egymilliomodik Audi Q3 legördült a győri gyár futószalagjáról. Talán nem véletlen, hogy napra pontosan egy hónappal később, hosszú tervezési és tesztfázis után bemutatkozott a világnak a népszerű SUV újabb, immár harmadik generációja. A világpremier apropóján az Audi Hungaria jóvoltából utaztunk hétfőn Németországba, hogy a nemzetközi sajtó képviselőivel együtt élhessük át az új Audi Q3 első hivatalos megjelenését.
Bemelegítés egy 900 lóerős elektromos autóval
Kora délután érkeztünk Münchenbe, ahonnan első utunk az Audi Sport neuburgi telephelyére vezetett. Ez a vállalat motorsport- és fejlesztési központja, itt találkoznak a jövő technológiái a versenypályák világával. Itt zajlik többek között az Audi RS modelljeinek tesztelése, a Formula E és a Dakar Rally projektek műszaki előkészítése, valamint a legújabb elektromos hajtásláncok finomhangolása. Ennek szellemében számos olyan tesztpálya található a hatalmas területen, ami ezeknek a kívánalmaknak megfelel. Mi sem csupán nézelődni jöttünk, Marcali Gábor kollégámmal és a többi sajtóssal egy teszt versenypályán próbálhattunk ki két igazán sportos Audit. Az Audi RS E-tron GT egy szürreális élmény volt. A 900 lóerős, teljesen elektromos hajtással ellátott modell gyorsulása félelmetes, mint ahogy a stabilitása is. A 400 lóerős RS3-ban – melyet a legendás 2,5 literes motor hajt – igazi autóversenyzőnek érezhettük magunkat.
Ilyen laza is lehet egy világpremier
Ahogy a felvezetőben is említettem, tíz éve tudósítok audis rendezvényekről, de effajta jó értelemben vett lazaságot még nem tapasztaltam az egyébként mindig nagyon precízen megkomponált események között. Az ingolstadti külvárosban található Audi Forum egy hangulatos piazzává alakult hétfő estére. A téren food truckok, stílusosan felöltözött emberek, a háttérben elektronikus zene fogadta a rendezvényre érkezőket. A hamburgeres, a curry wurst-árus, kebapos gasztro „line-up”-ban feltűnő lángosos szép gesztus volt a magyar vendégek felé a szervezők részéről. Az igényes fesztiválra hajazó forgatagban néhány mondat erejéig örömmel álltak rendelkezésünkre az Audi Hungaria vezetői, munkatársai.

Hello, Győr! Hello, világ!
A tér és az egész esemény szíve egy LED-falakkal körbeépített körforgalom volt, sötétedés után egyfajta felvezetőként itt vonultak fel az Audi megújult modellpalettájának típusai. A dinamikus és látványos „felvonulást” követően jött az est fénypontja. Az előző programelemhez hasonló vizuális elemek kíséretében megérkezett a már sokak által nagyon várt harmadik generációs Audi Q3. A modellcsalád immár több mint egy évtizede stabil szereplője a prémium kompakt SUV-k mezőnyének. A most bemutatott harmadik generáció azonban minden eddiginél karakteresebb – legyen szó formatervezésről, technológiai újításokról vagy vezetési élményről. Gernot Döllner, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke a rendezvényen azt mondta: „Az első generáció bevezetése óta világszerte több mint kétmillió eladott járművel az Audi Q3 az egyik legkelendőbb modellünk, és előkelő helyet foglal el termékportfóliónkban. Az Audi Q3 harmadik generációjával egy fontos modellcsaládot újítunk meg termékfejlesztési törekvéseink részeként és egy erőteljes plug-in-hibriddel, valamint hatékony belső égésű motorokkal erősítjük kínálatunkat. Az új modell ötvözi a hatékonyságot, a menetdinamikát és a kényelmet.”
Audi Hungaria – Győr továbbra is kulcsszerepben
Az új Audi Q3 gyártása változatlanul Magyarországon, a győri Audi Hungariánál történik – garanciát jelentve a világszínvonalú minőségre és precizitásra, emelte ki a Győr+ Médiának Les Zoltán, az Audi Hungaria járműgyártásért felelős igazgatója. „A győri gyárban dolgozó magasan képzett szakemberek kulcsszerepet játszanak az új Audi Q3 prémium minőségének biztosításában. Kompetenciájuknak, alapképzettségüknek és tapasztalatuknak köszönhetően munkatársaink viszonylag gyorsan megtanulnak egy-egy új modellt. Nagyon szeretik azt a fajta kihívást, mely során egy új típust kell bevezetni a termelési rendszerbe.” Az igazgató hozzátette, a második generációs Q3-ból ez év végén gördülnek le majd az utolsó darabok, az új Q3 sorozatgyártása pedig heteken belül elindul.
Fejlett technológia, látványos megjelenés
A külső forma már első pillantásra meggyőző: széles Singleframe hűtőrács, határozott vonalvezetés, finoman kidolgozott fényszórók – az Audi Q3 dizájnja erőt és dinamizmust sugall. Oldalnézetből az optikailag kettéosztott karosszéria különleges fény-árnyék játékot hoz létre. A hátsó rész még egyedibb lett az új digitális OLED hátsó lámpákkal, melyeket egy folyamatos LED-fénysáv egészít ki. Az új világítási rendszer nemcsak látványos, hanem intelligens is: személyre szabható fényjáték, akár 23 különböző fényaláírással – az Audi Q3 így még a sötétben is könnyen felismerhető. Az első fényszórók a legmodernebb mikro-LED technológiát alkalmazzák, lehetővé téve az adaptív, nagy felbontású világítási módokat – ezek a megoldások eddig csak a felső kategóriás modellekben voltak elérhetők.

Belső tér: okosabb, praktikusabb, tágasabb
Az utastérben új kormánykerék-vezérlőegység debütál, amely nemcsak dizájnban, de használhatóságban is új szintet képvisel. A középkonzolon több tárolóhely kapott helyet, míg a kormány új vezérlőkarjai intuitívabb kezelést tesznek lehetővé – külön karral a sebességváltónak, világításnak és ablaktörlőknek. A praktikumot tovább fokozza a 488 literes csomagtartó, ami a hátsó ülések ledöntésével akár 1500 liter fölé is bővíthető. Az új Q3 akár 2100 kg-os vontatási kapacitásával sem vall szégyent.
Hajtáslánc: elektromos hatótáv és erő egyensúlya
A kínálat belépőmodellje egy 110 kW-os TFSI benzinmotor, amely mild-hibrid technológiával működik. Aki nagyobb teljesítményre vágyik, annak ott a 150 kW-os verzió, amely akár 1800 kg-os utánfutó vontatására is képes. A csúcson pedig az új plug-in hibrid áll, amely 200 kW-os rendszerteljesítményt nyújt és akár 120 kilométert is képes megtenni tisztán elektromos üzemben. Az akár 85 kW-os gyorstöltéssel az akkumulátor mindössze 26 perc alatt 80%-ra tölthető.
Érkezés és árak
Az új Q3 forgalmazása 2025 szeptemberében kezdődik. Németországban a Q3 SUV indulóára 46.600 euró, a Sportback változaté 47.700 euró. A magyar piacra érkező modellek ára heteken belül derül majd ki, de a tapasztalatok azt mutatják, rendszerint kevesebbet kell értük fizetni itthon, mint Németországban. A modell világszintű piaci bevezetése még az év vége előtt megkezdődik.
Korábban a témában: