Győr+
2012.01.22. 19:42

Öt győri középiskola a legjobb száz között

Megjelent a 100 legjobb magyar középiskola című kiadvány. A listán hét megyei oktatási intézmény található, ilyen szempontból csak Budapest és Pest megye előz meg minket. A városok között Győr öt szereplővel Budapest után a második.

Az iskolák rangsora: 1. Fazekas (Bp.) 2. Szent István (Bp.) 3. Lovassy (Veszprém) 4. Révai (Győr) 5. ELTE Apáczai (Bp.) 6. ELTE Trefort (Bp.) 7. ELTE Radnóti (Bp.) 8. Eötvös (Bp.). 9. Városmajori (Bp.) 10. Piarista (Bp.) 18. Kazinczy (Győr) 45. Széchenyi (Sopron) 54. Czuczor (Győr) 76. Berzsenyi (Sopron) 84. Apor (Győr) 97. Krúdy (Győr).

Győrön kívül nincs a listán olyan vidéki város, ahonnan az első húszban két középiskola is szerepel.

-Az iskolák helyezését 80 százalékban az országos mérésekben elért tanulmányi eredmények határozták meg, ilyenek a kompetenciamérés, az érettségi és az Országos Középiskolai Tanulmányi Versenyeken elért eredmények – világítja meg a számok hátterét Horváth Péter, a legjobban szereplő Révai gimnázium igazgatója.

Horváth Péter utal rá: csak azok a mérések számítottak, amelyeket mindenki azonos körülmények között, egyszerre kell, hogy elvégezzen. A maradék húsz százalékra egy hosszú, nagyon sok mindenre kiterjedő kérdőívet kellett kitölteni az iskolák igazgatóinak. Ezen belül 12 százalékban az iskola tanulmányi szolgáltatásait mérték fel, ebbe számít például, hogy milyen az idegennyelv-tanulási kínálat, milyen szakköröket teremt a tehetséggondozáshoz az iskolai órákon kívül, milyen felzárkóztató foglalkozásokat tart, vannak-e olyan segédeszközök, amelyek az önálló, illetve csoportos munkát segítik. Nyolc százalékban az iskola kényelmi szolgáltatásait nézik, van -e aula, díszterem, mennyi a tornatermek száma. Ez a rész volt a kevésbé objektív, a hiányáról általában nem az iskola tehet, hiszen mindenki kiválóan felszerelt szertárakat, nyelvi laborokat szeretne. A Kazinczy vagy a Révai, illetve a listán szereplő többi nagyobb múltú középiskola – mely több mint száz éves épületben működik – eleve nem rendelkezhet modern közösségi terekkel.

– A mi jó szereplésünkben döntően a tanulmányi rész játszik kiemelkedő szerepet, hiszen mind az érettségi, mind az országos verseny, mind a kompetenciamérés eredményeink nagyon jók – mondja Horváth Péter

Az első tízben csak két vidéki iskola volt, a többi budapesti.

Az igazgató úgy véli. az, hogy a legjobb száz középiskola között, három önkormányzati és két egyházi fenntartású győri intézmény van, az a városban és a környékén élők számára nagyon megnyugtató érzés.

A ranglistán elfoglalt előkelő helyüket Horváth Péter úgy értékeli: jó dicséretet kapni, jó látni, hogy a munkánknak ilyen eredménye van. Emellett felelősséget ad és egy mércét teremt. Szerencsére évről évre örömmel tapasztalhatom azt, hogy a kollégák belső motivációja, a diákok hozzáállása példaértékű.

Trunkos Ildikó