Győr+
2011.09.02. 07:46

Látogatókra számíthatnak a vízmű adósai

Sokan és sokkal tartoznak a vízszolgáltatónak, a Pannon-Víz Zrt. augusztusi mérlege szerint a lakossági ügyfelek 508 millió, a vállalkozások 172 millió forint adósságot halmoztak fel.

Családi házas körzetekben, a kilencven nap után sem fizető lakossági fogyasztóknál fizikailag szünteti meg a vízbekötést a szolgáltató, megelőzve a hátralék további halmozódását. Lakossági fogyasztót soha nem hagynak, nem hagyhatnak víz nélkül, a létfenntartáshoz közegészségügyileg előírt vízmennyiséget mindig biztosítják egy közeli,150 méteren belüli közkifolyó segítségével.

Vállalkozásoknál is hasonló az eljárás, a kerítésen kívül, közterületen szüntetik meg a bemenő vezetéket. Néha a markológép és a szerelőbrigád puszta látványa is meghozza a fizetőkészséget, a múlt héten egy jó nevű győri panziós egyenlítette ki 800 ezer forintos víz-, csatornadíj tartozását a munka megkezdése előtt. A társasházban élő lakossági fogyasztóknál eddig szűkítőt építettek be a bemenő vízvezetékbe, így csak szivárgott a víz a csapokból. Ezt az eljárást azért szüntette be a szolgáltató, mert sokan visszaéltek a lehetőséggel, kiszerelték a szűkítőt.

Hatékonyabb megoldást keresve a Pannon-Víz szerződést kötött egy követeléskezeléssel és behajtással foglalkozó társasággal, a Mixton Zrt. a szolgáltató nevében jár el a hátralékkal rendelkező fogyasztókkal szemben. A Mixton csapata kilencszáz győri címet kapott, s személyesen látogatnak meg minden olyan adóst, aki eddig nem reagált a vízmű sorozatos megkeresésére. Minden érintett fogyasztóval elbeszélgetnek és 72 órás határidőt adnak arra, hogy felkeresse a vízművet, rendezze számláját vagy részletfizetést kérjen. A Mixton akciójának hatására máris egyre többen jelennek meg a vízműnél azok közül, akiket eddig sehogy sem lehetett megszólítani.

A Pannon-Víz kéri hátralékos fogyasztóit, hogy keressék fel az ügyfélszolgálatot, ne terheljék meg a vízdíjtartozást a végrehajtás és a fizetési meghagyás költségeivel. Jó tudni azt is, hogy több, önkormányzati rendeletekkel szabályozott támogatási rendszer létezik, így adósságkezelési vagy lakásfenntartási támogatás is igényelhető. A hátralékkal rendelkező fogyasztó, ha felkeresi a Pannon-Víz ügyfélszolgálatát, a társaságtól is segítségre, kamatmentes részletfizetésre, fizetési haladékra számíthat. Azokkal szemben, akik nem mutatnak semmilyen fizetési hajlandóságot, a becsületesen fizető fogyasztók védelmében, hatékony eszközöket alkalmazva lép fel a szolgáltató.

Tóth László