Győr+
2017.03.02. 15:49

Különleges sormintát alkotnak Győr nevezetességei az új városi arculatban

Dinamikus, fiatalos, újszerű, figyelemfelkeltő, logikus. Talán ezek a jelzők illenek a leginkább az új városi arculat elemeire, amely az egységesség jegyében az eddiginél jóval könnyebb beazonosíthatóságot biztosít Győr kínálatával kapcsolatban.

A vasárnapig tartó Budapesti Utazási Kiállításon mutatkozott be a város új arculata, amelyen Győr díszvendégként vesz részt. „2016-ban közel 368 ezer vendégéjszakát töltöttek el nálunk a turisták, amely újabb 8 százalékos emelkedés az azt megelőző évhez képest. 2008 óta közel megduplázódott a nálunk eltöltött éjszakák száma, amivel Magyarország 12-ik leglátogatottabb városa lett.” – fogalmazott lapunknak Borkai Zsolt. „Kollégáim rengeteget dolgoztak az új szimbólumrendszer megalkotásával, és – úgy gondolom – a végeredmény magáért beszél. Városunk az elmúlt évtizedben hatalmas fejlődésen ment keresztül, rengeteg fontos fejlesztés történt, ahogy az említett számok is mutatják, az idegenforgalom terén is nagyot léptünk előre, ezért fontos, hogy mindezt úgy tudjuk tálalni, hogy azáltal még inkább felkeltsük az érdeklődést városunk iránt.  Ezt a célt szolgálja megújult megjelenésünk is.” – emelte ki a polgármester.

 

 

„Az új arculaton régóta dolgozunk, rengeteg szempontot körüljártunk, és sok szakember véleményét kikértük, amelynek köszönhetően egy nagyon komplex városarculat jött létre. Kialakításán győri grafikusok munkálkodtak, olyanok, akik eleve magukénak érzik a várost, így kellő elkötelezettséggel és lokálpatriotizmussal tekintettek a feladatra. A város hivatalos logója esetében visszamentünk a gyökerekhez, a régi címerhez, hagyományainkhoz, és mindezt friss, fiatalos és modern szellemiséggel tálaljuk. A félreértések elkerülése végett hangsúlyozom, hogy nem Győr címerét változtattuk meg, hiszen az megmarad a város címerének, hanem ehhez a szimbólumhoz kötődve és abból merítve alkottuk meg új logónkat. Az új városi arculat részét képezik Győr szimbolikus jelképeinek egyszerűsített alakzatai is. Az ikonok körét a városimázs szempontjából meghatározó jelképek adják. Ábrázolásuk egyszerűsített és modernizált, az új arculat vonalvezetésébe illő, a színük pedig a logóban is megjelenő kék színnel egyezik.” – osztotta meg az új arculat elemeit lapunkkal Domanyik Eszter a városháza Városmarketing és Programszervezési Főosztályának vezetője. Hozzátette, ez teszi lehetővé, hogy bármely rendezvény, amely egy adott helyszínhez kötődik, könnyen beazonosíthatóvá válik mindenki számára az azonos szimbólumok révén „Azt hiszem, az új arculat jól tükrözi Győrnek azt a sokszínűségét, ami az élet minden területén megmutatkozik, az új szimbólumrendszer pedig számtalan kreatív lehetőséget rejt magában. Ennek kitűnő példája az új interaktív falunk, amely a nagyközönség számára elsőként a budapesti utazási kiállításon látható. A fal a város térképét ábrázolja, és ha valaki megérinti a jelölt látványosságok új ikonjait, azok játékos animáció formájában elevenedtek meg. Egy rövidke történet erejéig elénk tárul többek között a Városháza, a Bazilika, a győri vaskakas, de még az Audi Aréna Győr is.

 

 

Az új arculat megalkotásában résztvevő győri grafikusokat, Farkas Tibort és Tóth Andrást arról kérdeztük, mi volt az alapkoncepció, hogyan alkották meg az arculati elemeket. Mint mondják, a legnagyobb kihívás számukra olyan időtálló stílus megalkotása volt, amely egyrészt kellőképpen modern, megfelel a mai trendeknek, másrészt viszont nem csak a fiatalok, de minden korosztály számára befogadható. „Az egyes arculati elemek megalkotásában nagy előny volt, hogy győri vagyok, így akár kerékpárra pattanva, a helyszínen vizsgálhattam meg részleteiben is az adott témát.” – mondja Tóth András, amihez Farkas Tibor hozzáteszi: „A koncepció nagy előnye, hogy az ikonrendszer folyamatosan bővíthető, így – bár a stílus ugyanaz – az arculat mindig frissül, mindig ad valami újat, amely olyan mozgásban tartja a megjelenést, mint amilyen mozgalmas és érdekes a városunk maga.”

 

 

„Az önkormányzat továbbra is alkalmazza az Audi Hungaria Zrt-vel és a Széchenyi István Egyetemmel közösen használt „A jövő Győrben épül” szlogent, a város turisztikai népszerűsítésében azonban az „Egy város, ezer élmény” szlogent használja.” – emelte ki Jakab Petra idegenforgalmi referens. „Az új városi arculatot fokozatosan vezetjük be, elsőként az idei évi kiemelt programajánlón, a Győrt bemutató imázs-kiadványon és leporellón, majd a tavaszi programajánlón jelenik meg, ezzel párhuzamosan arculati kézikönyvben szabályozzuk a használat módját.” – tette hozzá Pápai Nikolett marketing referens. A már elkészült kreatívokon jól látszik az a „sorminta”, amelyben a már bemutatott nevezetes ikonok egymásba kapcsolódnak, és ábrázolják minden egyes városi megjelenésen Győr értékgazdagságát.

A Budapesti Utazási Kiállításon vasárnapig találjuk meg a belföldi díszvendég, Győr és a kulturális díszvendég, Pannonhalmi Főapátság közös standját a Hungexpo „A” pavilon 307-es helyén.

 

Kapcsolódó cikk: Utazás kiállítás: Fókuszban az EYOF és Győr új arculata (beszámoló a Győr-standról)

 

Papp Zsolt
Fotó: O. Jakócs Péter