Győr+
2018.04.04. 05:39

Kuga libre Teszt: Ford Kuga FWD 1.5 EcoBoost

Rum és kóla. A cuba libre koktél fő összetevői. A Ford Kuga kompakt városi terepesben benne van a karibi és az amerikai életérzés egyaránt. Szabadon száguldhatunk vele a naplementébe.

A Ford Kuga már néhány éve a piacon van. Nem látszik rajta, mert most is mutatja a szigorú márka‐arcot. Az orra a nagytestvér Edge utánzata, oldalnézete leginkább egy S‐Max, hátulról pedig egy emelt Mondeo kombi benyomását kelti. Nem véletlenül soroltam fel a nagyméretű és sikeres testvéreit, hiszen megérdemli, hogy magasztaljuk. Kívülről ütős a dizájn, méretei emészthető kereteken belül maradnak, egy igazi öltönyös serpa. Viszi a férfit, viszi az ifjú párt és befogadja a porontyokat is, ha kell.

Bentről a világ
A meggyőző külsőségek után jön a folytatás. Kulccsal a zsebben nyitom az ajtót. Elém tárul a méretes belső. A kényelmes ülések sportos mélyítéssel készülnek. A kormányt magamra húzom, és már otthon is érzem magam. Pedig most fedezem fel a kisebb csodákat. Alapfelszerelt autóban dupla digitklímát, jó méretű érintős LCD képernyőt, multifunkciós kormányt, ülés‐ és kormányfűtést is kapunk?! Utóbbihoz téli csomagot kell rendelnünk, de megéri. Nincs többé hideg reggel az autóban. Az ujjperceink még a hókaparás után is egy perc alatt kiolvadnak, és a gerincmelengető ülés hamar visszahoz az életbe. A műszerfalon mindent a helyén találunk, egyértelmű a kezelés. A helykínálat is tisztességes. Akár öt utas és még több mint 450 liter csomag kaphat helyet a négy és fél méteren belül.

Halk száguldás
Az indítást nem is érzékeli az ember. Az egyötös turbós benzines blokk észrevétlenül duruzsol valahol az autó legtávolabbi pontján. Legalábbis ezt érzékeljük belőle. A magasra tett váltókarral élmény a sebességfokozat kiválasztása. A kormány közvetlen, a futómű – mint minden Fordban – ideális kompromisszum a kényelem és a sportosság között, mégis dinamikus autózásra hív. Ebben a motor is társ. A kis négyhengeres 150 ló erejével indul csatába, de inkább érezzük 180‐nak – a 240 Nm miatt. Ha forgatjuk, akkor sem kezd el hangoskodni, csak annyit hallat magából, amennyi feltétlenül szükséges az élményhez. Kijelenthetem, hogy az utastér prémium hangszigetelést kapott.

Mindent bele!
Ahogy az már ebben a kategóriában is elvárható, minden lehetséges biztonsági és kényelmi extra berendelhető a kocsiba. Felszereltségi szintekben a Business Technology a biz‐ tos alapot adja, a Titanium Technology a kényelemre fókuszál, az ST‐line pedig a sportosságot helyezi előtérbe. Ez olyan, mintha egy gyári tuning‐műhely építőkészletéből válogattak volna kiegészítőket a Kugához. Fekete betétek a lökhárítókon és a hűtőmaszkon, 18 colos alukerekek, fekete tetősín és sportfutómű adja az alaphangulatot. Az utastérben fekete bőr‐ és tetőkárpit, alumínium betétek hozzák a sportos hatást. Aztán még ott van a Vignale, ami a Fordnál egyenlő a maximális luxussal.

Szívügyek
A motorháztető alatt a tesztautó 1,5 literes benzines erőforrása három verzióban érhető el (120, 150 és 182 lóerő), és dízelek is akadnak a palettán: 1,5 literes 120 lóerős, 2 literes 150 és 180 lóerős kivitelben. A nagyobb teljesítményű motorokhoz intelligens összkerékhajtás és automata váltó is társítható. Az alapmodell alig több mint 6 millió forintról indul, egy közepesen felszerelt benzinmotoros Kuga 7,2 millió körül állítható össze. Érdemes elmélázni a versenyképes árakon, és azon, hogy a kólában ott van a koffein, a rumban pedig az alkohol, amik egy koktélba keverve biztosan feldobják a hétköznapjainkat.

Szöveg: Nagy Viktor
Kép: Marcali Gábor