Győr+
2012.05.23. 10:37

Készül Győr elővárosi közlekedésének fejlesztési koncepciója

Fejlesztenék a győri elővárosi közlekedést. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület győri helyi tagszervezete évek óta foglalkozik a város közlekedési rendszerével.

Az egyre növekvő agglomeráció, és a város szerepének erősödése miatt szükséges, hogy az elkövetkezendő 30-40 évre új, hosszú távon is időtálló fejlődési irányokat jelöljenek ki. Győr saját vasúthálózata a városból jelentős területet foglal el, azonban hiányzó fontos vasúti megállók, néhány száz méteres vágánykapcsolatok miatt ma nagy része nehezen használható, ezért alulhasznosított. A központi gyorsvasúti gerincszakaszon két új megállót hoznának létre Adyvárosban és Marcalvárosban. Az új gerincvonal a járatok sűrűsége, és az új megállók miatt alkalmassá válhat városon belül közlekedésre is, ezáltal tehermentesítve a zsúfolt helyi közlekedést.

A Győr+ rádiónak a Dobronyi Tamás, a VEKE alelnöke, a Győri helyi tagszervezet vezetője nyilatkozott, melyet ITT hallgathat meg.

Ezekkel a megoldásokkal, körülbelül 30-40 milliárd forintos költségből az egész győri előváros számára egy fenntartható, 30-40 éves távlatban is időtálló közlekedési hálózat alakítható ki.

Oxygen Hírügynökség